بلوک هایی برای تشخیص اینکه آیا آیتم آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ ها (از جمله اجسام و رنگ ها) با یکدیگر تماس دارند یا در فاصله معینی از یکدیگر قرار دارند. شما فقط می توانید از اینها با اسپرایت استفاده کنید، نه صحنه.
مسدود کردن برای پرسیدن یک سوال از کاربر—بعد می توانید برای مثال از پاسخ در بلوک های شرطی استفاده کنید.
بلوک برای تشخیص فشار کلید و کلیک ماوس.
بلوک های ویدئویی برای تشخیص و ضبط حرکت یا جهت جن ها.
بلوک هایی برای زمان بندی زمان اجرا یک پروژه.
میتوانید از بلوکهای کنترلی در آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ بازیها استفاده کنید تا زمانی که یک شیء دیگر را لمس میکند، بازیکن بازنده شود، یا تشخیص دهید که آیا اسپرایت بهقدری سریع حرکت میکند که مثلاً با یک جن دیگر برخورد کند.
بلوک های اپراتور
بلوک های اپراتور به شما امکان مقایسه بین یا انجام توابع حسابی روی مقادیر مختلف را می دهند و می توانند در کنار بلوک های داده یا بلوک های سنجش از جمله دیگر استفاده شوند.
بلوک های ایرانیان سایبر اپراتور
اپراتورها عبارتند از:
بلوک هایی برای جمع آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ ، تفریق، ضرب و تقسیم یک مقدار بر مقدار دیگر. اینها ممکن است بلوک های داده ای باشند که شما تعریف کرده اید یا پاسخ به سؤالی که با استفاده از بلوک سنجش پرسیده اید.
بلوکی برای انتخاب یک عدد تصادفی بین دو عددی که شما تعریف میکنید.
بلوک هایی برای شناسایی اینکه آیا دو مقدار کمتر، بزرگتر یا مساوی با یکدیگر هستند یا خیر.
بلوک های بولی: نه، و و یا. از این ها برای ترکیب مقادیر در بلوک های کنترلی مانند بلوک های if و تکرار استفاده کنید.
بلوک هایی برای اتصال بلوک های دیگر به یکدیگر یا کار با تنها یک قسمت از مقدار یک بلوک (مانند حرف اول).
بلوک هایی برای گرد کردن مقادیر و تشخیص اینکه آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ آیا نتیجه یک محاسبه باقی مانده است یا خیر.
شما می توانید از تمام بلوک های عملگر با اسپرایت و استیج استفاده کنید.
بلوک های بیشتر
از بلوک های بنفش تیره "بیشتر" برای ایجاد بلوک های خود استفاده کنید. اینها برای کارآمدتر کردن کد شما مفید هستند. اگر مجموعهای از بلوکها دارید که به طور مکرر در پروژهتان استفاده میکنید، شاید در میان اسپرایتها یا اسکریپتهایی برای echo sprite، میتوانید یک بلوک را تعریف کنید که شامل آن مجموعه بلوکها (یا روتین) باشد و فقط هر زمان که میخواهید اجرا کنید از آن استفاده کنید. کل روال این کمی شبیه ایجاد یک تابع یا کلاس در سایر زبان های برنامه نویسی است.
بلوک های بیشتر
در اینجا میتوانید افزونهها را نیز اضافه کنید، سختافزارهایی آموزش ساخت بازی با اسکرچ مانند پیکوبرد یا Lego WeDo را برای اضافه کردن ورودیهای فیزیکی به پروژه خود یا رباتهای کنترلی که میسازید، پیوند دهید.
خلاصه
بلوک هایی برای تشخیص اینکه آیا آیتم آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ ها (از جمله اجسام و رنگ ها) با یکدیگر تماس دارند یا در فاصله معینی از یکدیگر قرار دارند. شما فقط می توانید از اینها با اسپرایت استفاده کنید، نه صحنه.
مسدود کردن برای پرسیدن یک سوال از کاربر—بعد می توانید برای مثال از پاسخ در بلوک های شرطی استفاده کنید.
بلوک برای تشخیص فشار کلید و کلیک ماوس.
بلوک های ویدئویی برای تشخیص و ضبط حرکت یا جهت جن ها.
بلوک هایی برای زمان بندی زمان اجرا یک پروژه.
میتوانید از بلوکهای کنترلی در آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ بازیها استفاده کنید تا زمانی که یک شیء دیگر را لمس میکند، بازیکن بازنده شود، یا تشخیص دهید که آیا اسپرایت بهقدری سریع حرکت میکند که مثلاً با یک جن دیگر برخورد کند.
بلوک های اپراتور
بلوک های اپراتور به شما امکان مقایسه بین یا انجام توابع حسابی روی مقادیر مختلف را می دهند و می توانند در کنار بلوک های داده یا بلوک های سنجش از جمله دیگر استفاده شوند.
بلوک های ایرانیان سایبر اپراتور
اپراتورها عبارتند از:
بلوک هایی برای جمع آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ ، تفریق، ضرب و تقسیم یک مقدار بر مقدار دیگر. اینها ممکن است بلوک های داده ای باشند که شما تعریف کرده اید یا پاسخ به سؤالی که با استفاده از بلوک سنجش پرسیده اید.
بلوکی برای انتخاب یک عدد تصادفی بین دو عددی که شما تعریف میکنید.
بلوک هایی برای شناسایی اینکه آیا دو مقدار کمتر، بزرگتر یا مساوی با یکدیگر هستند یا خیر.
بلوک های بولی: نه، و و یا. از این ها برای ترکیب مقادیر در بلوک های کنترلی مانند بلوک های if و تکرار استفاده کنید.
بلوک هایی برای اتصال بلوک های دیگر به یکدیگر یا کار با تنها یک قسمت از مقدار یک بلوک (مانند حرف اول).
بلوک هایی برای گرد کردن مقادیر و تشخیص اینکه آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ آیا نتیجه یک محاسبه باقی مانده است یا خیر.
شما می توانید از تمام بلوک های عملگر با اسپرایت و استیج استفاده کنید.
بلوک های بیشتر
از بلوک های بنفش تیره "بیشتر" برای ایجاد بلوک های خود استفاده کنید. اینها برای کارآمدتر کردن کد شما مفید هستند. اگر مجموعهای از بلوکها دارید که به طور مکرر در پروژهتان استفاده میکنید، شاید در میان اسپرایتها یا اسکریپتهایی برای echo sprite، میتوانید یک بلوک را تعریف کنید که شامل آن مجموعه بلوکها (یا روتین) باشد و فقط هر زمان که میخواهید اجرا کنید از آن استفاده کنید. کل روال این کمی شبیه ایجاد یک تابع یا کلاس در سایر زبان های برنامه نویسی است.
بلوک های بیشتر
در اینجا میتوانید افزونهها را نیز اضافه کنید، سختافزارهایی آموزش ساخت بازی با اسکرچ مانند پیکوبرد یا Lego WeDo را برای اضافه کردن ورودیهای فیزیکی به پروژه خود یا رباتهای کنترلی که میسازید، پیوند دهید.
خلاصه