loading...

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بازدید : 16
يکشنبه 27 فروردين 1402 زمان : 4:47

پس زمینه را انتخاب کنید و آن را در برنامه خود بیاورید. آموزش برنامه نویسی کودکان می توانید با دو بار ضربه زدن روی آن یا با یک بار ضربه زدن و سپس آن را وارد کنیدروی علامت چک در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

شروع برنامه نویسی شخصیت ها

اکنون که دانش‌آموزان دارای کاراکترها و پس‌زمینه هستند، آماده هستند تا شروع به اضافه کردن بلوک‌های کد کنند. ناحیه بلوک کد را به دانش آموزان نشان دهید. چندین "جعبه ابزار" از بلوک های کد وجود دارد. همچنین یک منطقه کاری بلوک کد وجود دارد که دانش آموزان برای برنامه ریزی کاراکترها، بلوک ها را به آن ضربه زده و می کشند.

بلوک‌های کدی که استفاده خواهیم کرد را می‌توان در جعبه ابزار زرد، Fuscia (صورتی) و قرمز یافت.

هدف از برنامه نویسی آنها این خواهد بود که هر کاراکتر را وادار به "گفتن" چیزی کنند که با شخصیت دیگر یکسان یا متفاوت است

بیایید کدنویسی کنیم! هدف امروز این خواهد آموزش برنامه نویسی کودکان بود که دو شخصیت ما با یکدیگر درباره چیزهایی صحبت کنند که بین آنها یکسان یا متفاوت است. به عنوان مثال، اگر گربه نارنجی و مرغ نارنجی دارید - آنها یکسان هستند (نارنجی)، اما آنها نیز متفاوت هستند (یکی مرغ است، یکی گربه است!).

به صفحه نمایش خود نگاه کنید در پایین صفحه شما چندین جعبه ابزار مختلف وجود دارد که هر کدام رنگ متفاوتی دارند. هر جعبه ابزار انواع مختلفی از بلوک های کد را در خود دارد. این بلوک ها مانند قطعات پازل هستند که جهت ها روی آنها قرار دارد. وقتی این قطعات پازل را پشت سر هم به هم می‌چسبیم، به شخصیت ما دستوراتی می‌دهد که چه کاری انجام دهیم.

به جعبه ابزار زرد نگاهی بیندازید. ما به دنبال یک بلوک کد هستیم که به اولین کاراکتر ما بگوید شروع کند. پرچم سبز! درست است. انگشت خود را روی بلوک کد GREEN FLAG قرار دهید و آن را به فضای سفید زیر بکشید. شما شروع به کدنویسی کرده اید!

هدف امروز این است که این شخصیت ها صحبت کنند. ما از حباب های کلمات آموزش برنامه نویسی کودکان برای نشان دادن کلمات شخصیت خود استفاده می کنیم. روی جعبه ابزار PINK ضربه بزنید و کد بلوک را با WORD BUBBLE پیدا کنید. حباب های کلمه مانند روشی هستند که کلمات را در کتاب های کمیک نشان می دهند.

انگشت خود را روی بلوک کد WORD BUBBLE صورتی رنگ قرار دهید و آن را به فضای سفید زیر بکشید. آن را درست در کنار بلوک کد GREEN FLAG بکشید و رها کنید. آنها باید POP! با یکدیگر. ما در حال ساخت یک قطار کد کوچک هستیم!

ما تقریباً کار با کد قطار کاراکتر اولمان را تمام کرده ایم. اینجاست که دزدکی می شود. ما به جعبه ابزار زرد برمی گردیم و یک پیام محرمانه برای شخصیت دیگر ارسال می کنیم. بلوک کد پیام SECRET به اولین کاراکتر شما اجازه می دهد تا وقتی صحبتش تمام شد آموزش برنامه نویسی کودکان به کاراکتر بعدی بگوید. ما نمی خواهیم شخصیت های ما همزمان با هم صحبت کنند! این مودبانه نیست

در جعبه ابزار زرد، ما به دنبال یک بلوک کد پاکت بسته هستیم، پاکت باید یک رنگ نارنجی باشد، و باید به نظر برسد که در حال زوم کردن است. دو بلوک پاکت وجود دارد. یکی پاکت بسته دارد و یکی پاکت باز. در حال حاضر، ما به دنبال بلوک کد CLOSED ENVELOPE هستیم. آن بلوک را بیاورید و به قطار کد خود در زیر وصل کنید.

آخرین کاری که باید برای شخصیت اول خود انجام دهیم، تغییر کلماتی است که آنها می گویند.

ببینید آیا می توانید بفهمید که چگونه کلماتی را که در بلوک WORD BUBBLE صورتی نشان داده شده اند تغییر دهید.

برای تغییر کلمات - روی کلمه کوچک "سلام" در بلوک WORD BUBBLE ضربه آموزش برنامه نویسی کودکان بزنید. وقتی این کار را می کنید، چه اتفاقی می افتد؟ یک صفحه کلید کوچک روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود! از صفحه کلید برای تغییر پیام استفاده کنید. به یاد داشته باشید، ما از شخصیت‌هایمان می‌خواهیم چیزی بگویند که با شخصیت دیگر یکسان یا متفاوت است.

پس زمینه را انتخاب کنید و آن را در برنامه خود بیاورید. آموزش برنامه نویسی کودکان می توانید با دو بار ضربه زدن روی آن یا با یک بار ضربه زدن و سپس آن را وارد کنیدروی علامت چک در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

شروع برنامه نویسی شخصیت ها

اکنون که دانش‌آموزان دارای کاراکترها و پس‌زمینه هستند، آماده هستند تا شروع به اضافه کردن بلوک‌های کد کنند. ناحیه بلوک کد را به دانش آموزان نشان دهید. چندین "جعبه ابزار" از بلوک های کد وجود دارد. همچنین یک منطقه کاری بلوک کد وجود دارد که دانش آموزان برای برنامه ریزی کاراکترها، بلوک ها را به آن ضربه زده و می کشند.

بلوک‌های کدی که استفاده خواهیم کرد را می‌توان در جعبه ابزار زرد، Fuscia (صورتی) و قرمز یافت.

هدف از برنامه نویسی آنها این خواهد بود که هر کاراکتر را وادار به "گفتن" چیزی کنند که با شخصیت دیگر یکسان یا متفاوت است

بیایید کدنویسی کنیم! هدف امروز این خواهد آموزش برنامه نویسی کودکان بود که دو شخصیت ما با یکدیگر درباره چیزهایی صحبت کنند که بین آنها یکسان یا متفاوت است. به عنوان مثال، اگر گربه نارنجی و مرغ نارنجی دارید - آنها یکسان هستند (نارنجی)، اما آنها نیز متفاوت هستند (یکی مرغ است، یکی گربه است!).

به صفحه نمایش خود نگاه کنید در پایین صفحه شما چندین جعبه ابزار مختلف وجود دارد که هر کدام رنگ متفاوتی دارند. هر جعبه ابزار انواع مختلفی از بلوک های کد را در خود دارد. این بلوک ها مانند قطعات پازل هستند که جهت ها روی آنها قرار دارد. وقتی این قطعات پازل را پشت سر هم به هم می‌چسبیم، به شخصیت ما دستوراتی می‌دهد که چه کاری انجام دهیم.

به جعبه ابزار زرد نگاهی بیندازید. ما به دنبال یک بلوک کد هستیم که به اولین کاراکتر ما بگوید شروع کند. پرچم سبز! درست است. انگشت خود را روی بلوک کد GREEN FLAG قرار دهید و آن را به فضای سفید زیر بکشید. شما شروع به کدنویسی کرده اید!

هدف امروز این است که این شخصیت ها صحبت کنند. ما از حباب های کلمات آموزش برنامه نویسی کودکان برای نشان دادن کلمات شخصیت خود استفاده می کنیم. روی جعبه ابزار PINK ضربه بزنید و کد بلوک را با WORD BUBBLE پیدا کنید. حباب های کلمه مانند روشی هستند که کلمات را در کتاب های کمیک نشان می دهند.

انگشت خود را روی بلوک کد WORD BUBBLE صورتی رنگ قرار دهید و آن را به فضای سفید زیر بکشید. آن را درست در کنار بلوک کد GREEN FLAG بکشید و رها کنید. آنها باید POP! با یکدیگر. ما در حال ساخت یک قطار کد کوچک هستیم!

ما تقریباً کار با کد قطار کاراکتر اولمان را تمام کرده ایم. اینجاست که دزدکی می شود. ما به جعبه ابزار زرد برمی گردیم و یک پیام محرمانه برای شخصیت دیگر ارسال می کنیم. بلوک کد پیام SECRET به اولین کاراکتر شما اجازه می دهد تا وقتی صحبتش تمام شد آموزش برنامه نویسی کودکان به کاراکتر بعدی بگوید. ما نمی خواهیم شخصیت های ما همزمان با هم صحبت کنند! این مودبانه نیست

در جعبه ابزار زرد، ما به دنبال یک بلوک کد پاکت بسته هستیم، پاکت باید یک رنگ نارنجی باشد، و باید به نظر برسد که در حال زوم کردن است. دو بلوک پاکت وجود دارد. یکی پاکت بسته دارد و یکی پاکت باز. در حال حاضر، ما به دنبال بلوک کد CLOSED ENVELOPE هستیم. آن بلوک را بیاورید و به قطار کد خود در زیر وصل کنید.

آخرین کاری که باید برای شخصیت اول خود انجام دهیم، تغییر کلماتی است که آنها می گویند.

ببینید آیا می توانید بفهمید که چگونه کلماتی را که در بلوک WORD BUBBLE صورتی نشان داده شده اند تغییر دهید.

برای تغییر کلمات - روی کلمه کوچک "سلام" در بلوک WORD BUBBLE ضربه آموزش برنامه نویسی کودکان بزنید. وقتی این کار را می کنید، چه اتفاقی می افتد؟ یک صفحه کلید کوچک روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود! از صفحه کلید برای تغییر پیام استفاده کنید. به یاد داشته باشید، ما از شخصیت‌هایمان می‌خواهیم چیزی بگویند که با شخصیت دیگر یکسان یا متفاوت است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 363
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 141
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 364
  • بازدید ماه : 2120
  • بازدید سال : 4075
  • بازدید کلی : 17662
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه