loading...

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بازدید : 23
شنبه 12 اسفند 1402 زمان : 23:40

Sprites در برنامه نویسی Scratch

Sprites اشیا (تصاویر) کلیدی هستند که در Scratch برنامه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ریزی می شوند. جن می تواند از حیوانات، افراد، اشیاء و چیزهایی مانند ورزش، موسیقی، غذا و مد متغیر باشد. Scratch دارای یک کتابخانه غنی از جن های داخلی است که با مجموعه ای از بلوک های کد متصل می شوند. به عنوان مثال، از یک درام کیت اسپرایت می توان برای نواختن سطوح مختلف باس، تام پایین و تام پایین استفاده کرد.

همچنین می‌توانید یک Sprite موجود را ویرایش کنید، کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست یکی را از درایو خود وارد کنید، یا با استفاده از ویرایشگر لباس یک مورد جدید بسازید. Sprites را می توان از کتابخانه Sprite مطابق شکل زیر انتخاب کرد:

Sprites در برنامه نویسی Scratch

پس زمینه در برنامه نویسی اسکرچ

پس زمینه ها پس زمینه های خلاقانه ای هستند که می توانید برای کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست بازی یا داستان خود از آنها استفاده کنید. می‌توانید پس‌زمینه موجود را انتخاب کنید، پس‌زمینه جدیدی را رنگ کنید یا از یک فایل موجود در رایانه یا درایو خود آپلود کنید. هنگامی که یک پس زمینه به یک پروژه اسکرچ اضافه می شود، روی صحنه ظاهر می شود.

Scratch دارای هزاران پس‌زمینه داخلی در دسته‌هایی مانند فانتزی، ورزشی، فضای باز، داخل ساختمان، فضا، زیر آب، الگوها و موارد دیگر است.

پس زمینه در برنامه نویسی اسکرچ

بلوک های کد در برنامه نویسی اسکرچ

بلوک های Scratch Code برای انجام اقدامات بر روی sprites در کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست یک بازی یا داستان استفاده می شوند. Scratch بلوک‌های کد مانند بلوک‌های حرکتی را ارائه می‌کند که می‌توان از آن برای تنظیم یک اسپرایت به حرکت استفاده کرد، یا بلوک‌های صوتی، که می‌تواند برای افزودن جلوه‌های صوتی به اسپرایت استفاده شود، یا بلوک‌های رویداد، که برای تعیین زمان اجرای کد استفاده می‌شوند. .

بلوک های کد در برنامه نویسی اسکرچ

بلوک های کد را می توان با کشیدن آنها به پروژه خود کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست برای ایجاد یک اسکریپت استفاده کرد. مجموعه‌ای از بلوک‌های کد که برای انجام یک عمل یا داستان یا بازی خاص با یکدیگر قفل می‌شوند، اسکریپت نامیده می‌شوند.

Scratch 9

از اینها برای حرکت دادن اسپرایت روی صحنه برنامه نویسی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست نوجوانان استفاده می شود. اجازه دهید برخی از بلوک های حرکتی محبوب را بررسی کنیم

بلوک حرکت مراحل: این بلوک برای جابجایی اسپرایت با تعداد محدودی از مراحل استفاده می شود

بلوک های درجه چرخش: برای چرخاندن اسپرایت ب کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ا یک زاویه مشخص در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت استفاده می شود.

Go to block: برای انتقال اسپرایت به یک موقعیت خاص در صحنه استفاده می شود

سر خوردن به بلوک ها: برای انتقال اسپرایت به یک موقعیت خاص با استفاده از حرکت سر خوردن استفاده می شود

اگر در لبه است، بلوک پرش: این یکی از محبوب ترین بلوک های حرکتی است که در طراحی بازی استفاده می شود. اگر اسپرایت به هر یک از لبه‌های صحنه برخورد کند، دوباره به صحنه باز می‌گردد.

  1. به نظر می رسد بلوک

از اینها برای تعیین اینکه اسپرایت و پس‌زمینه چگونه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست به نظر می‌رسند استفاده می‌شوند. بیایید به برخی از بلوک های محبوب Looks نگاه کنیم

بلوک‌های Say & think: بلوک‌های Say را می‌توان برای نمایش گفتار توسط sprites استفاده کرد

بلوک لباس سوئیچ: این بلوک برای تغییر لباس یک جن برنامه نویسی نوجوانان استفاده می شود. این بلوک برای نشان دادن حرکت جن مانند پرنده ای که بال می زند بسیار مفید است، جایی که هر لباس می تواند به عنوان مرحله ای از حرکت در پرواز پرنده تعریف شود.

تغییر افکت توسط بلوک: این بلوک برای تغییر رنگ، روشنایی یا پیکسل بندی اسپرایت استفاده می شود

  1. بلوک های صوتی

از اینها برای افزودن جلوه های صوتی به اسپرایت استفاده می شود.

پخش بلوک صدا: صدای انتخاب شده را به عنوان مثال یک صدای "طلسم جادویی" تا پایان پخش می کند

بلوک اثر تغییر زمین: برای تغییر زیر و بم با نقاط مشخص شده استفاده می شود

Set volume to block: برای تنظیم میزان صدای افکت صدا به میزان دلخواه استفاده می شود

  1. رویدادها بلوک

بلوک‌های رویداد برای تعیین محرک‌ها در زمانی که اسکریپت باید اجرا شود استفاده می‌شود. همه بلوک های دیگر هیچ معنایی نخواهند داشت تا زمانی که یک بلوک رویداد برای تعیین زمان اجرای یک اسکریپت استفاده شود. چند نمونه از رویدادها و بلوک های مرتبط به شرح زیر است:

وقتی پرچم سبز روی بلوک کلیک کرد

وقتی کلید فشار داده شد بلوک

وقتی سوئیچ های پس زمینه مسدود می شوند

پیام پخش و بلوک انتظار

  1. کنترل بلوک

اینها بلوک‌های منطقی Scratch هستند که اجازه می‌دهند زمان و نحوه اجرای اسکریپت به‌عنوان مثال.

تکرار بلوک: برای تعریف اینکه کد درون بلوک تکرار تعداد دفعات مشخصی اجرا می شود (در مثال زیر 10 بار) استفاده می شود.

If then else بلوک: این یک بلوک شرطی است و What is the use of Scratch programming language? برای انجام یک عمل خاص فقط در صورتی استفاده می شود که شرط مورد نیاز برآورده شود یا تغییر را انجام دهید.

Sprites در برنامه نویسی Scratch

Sprites اشیا (تصاویر) کلیدی هستند که در Scratch برنامه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ریزی می شوند. جن می تواند از حیوانات، افراد، اشیاء و چیزهایی مانند ورزش، موسیقی، غذا و مد متغیر باشد. Scratch دارای یک کتابخانه غنی از جن های داخلی است که با مجموعه ای از بلوک های کد متصل می شوند. به عنوان مثال، از یک درام کیت اسپرایت می توان برای نواختن سطوح مختلف باس، تام پایین و تام پایین استفاده کرد.

همچنین می‌توانید یک Sprite موجود را ویرایش کنید، کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست یکی را از درایو خود وارد کنید، یا با استفاده از ویرایشگر لباس یک مورد جدید بسازید. Sprites را می توان از کتابخانه Sprite مطابق شکل زیر انتخاب کرد:

Sprites در برنامه نویسی Scratch

پس زمینه در برنامه نویسی اسکرچ

پس زمینه ها پس زمینه های خلاقانه ای هستند که می توانید برای کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست بازی یا داستان خود از آنها استفاده کنید. می‌توانید پس‌زمینه موجود را انتخاب کنید، پس‌زمینه جدیدی را رنگ کنید یا از یک فایل موجود در رایانه یا درایو خود آپلود کنید. هنگامی که یک پس زمینه به یک پروژه اسکرچ اضافه می شود، روی صحنه ظاهر می شود.

Scratch دارای هزاران پس‌زمینه داخلی در دسته‌هایی مانند فانتزی، ورزشی، فضای باز، داخل ساختمان، فضا، زیر آب، الگوها و موارد دیگر است.

پس زمینه در برنامه نویسی اسکرچ

بلوک های کد در برنامه نویسی اسکرچ

بلوک های Scratch Code برای انجام اقدامات بر روی sprites در کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست یک بازی یا داستان استفاده می شوند. Scratch بلوک‌های کد مانند بلوک‌های حرکتی را ارائه می‌کند که می‌توان از آن برای تنظیم یک اسپرایت به حرکت استفاده کرد، یا بلوک‌های صوتی، که می‌تواند برای افزودن جلوه‌های صوتی به اسپرایت استفاده شود، یا بلوک‌های رویداد، که برای تعیین زمان اجرای کد استفاده می‌شوند. .

بلوک های کد در برنامه نویسی اسکرچ

بلوک های کد را می توان با کشیدن آنها به پروژه خود کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست برای ایجاد یک اسکریپت استفاده کرد. مجموعه‌ای از بلوک‌های کد که برای انجام یک عمل یا داستان یا بازی خاص با یکدیگر قفل می‌شوند، اسکریپت نامیده می‌شوند.

Scratch 9

از اینها برای حرکت دادن اسپرایت روی صحنه برنامه نویسی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست نوجوانان استفاده می شود. اجازه دهید برخی از بلوک های حرکتی محبوب را بررسی کنیم

بلوک حرکت مراحل: این بلوک برای جابجایی اسپرایت با تعداد محدودی از مراحل استفاده می شود

بلوک های درجه چرخش: برای چرخاندن اسپرایت ب کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ا یک زاویه مشخص در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت استفاده می شود.

Go to block: برای انتقال اسپرایت به یک موقعیت خاص در صحنه استفاده می شود

سر خوردن به بلوک ها: برای انتقال اسپرایت به یک موقعیت خاص با استفاده از حرکت سر خوردن استفاده می شود

اگر در لبه است، بلوک پرش: این یکی از محبوب ترین بلوک های حرکتی است که در طراحی بازی استفاده می شود. اگر اسپرایت به هر یک از لبه‌های صحنه برخورد کند، دوباره به صحنه باز می‌گردد.

  1. به نظر می رسد بلوک

از اینها برای تعیین اینکه اسپرایت و پس‌زمینه چگونه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست به نظر می‌رسند استفاده می‌شوند. بیایید به برخی از بلوک های محبوب Looks نگاه کنیم

بلوک‌های Say & think: بلوک‌های Say را می‌توان برای نمایش گفتار توسط sprites استفاده کرد

بلوک لباس سوئیچ: این بلوک برای تغییر لباس یک جن برنامه نویسی نوجوانان استفاده می شود. این بلوک برای نشان دادن حرکت جن مانند پرنده ای که بال می زند بسیار مفید است، جایی که هر لباس می تواند به عنوان مرحله ای از حرکت در پرواز پرنده تعریف شود.

تغییر افکت توسط بلوک: این بلوک برای تغییر رنگ، روشنایی یا پیکسل بندی اسپرایت استفاده می شود

  1. بلوک های صوتی

از اینها برای افزودن جلوه های صوتی به اسپرایت استفاده می شود.

پخش بلوک صدا: صدای انتخاب شده را به عنوان مثال یک صدای "طلسم جادویی" تا پایان پخش می کند

بلوک اثر تغییر زمین: برای تغییر زیر و بم با نقاط مشخص شده استفاده می شود

Set volume to block: برای تنظیم میزان صدای افکت صدا به میزان دلخواه استفاده می شود

  1. رویدادها بلوک

بلوک‌های رویداد برای تعیین محرک‌ها در زمانی که اسکریپت باید اجرا شود استفاده می‌شود. همه بلوک های دیگر هیچ معنایی نخواهند داشت تا زمانی که یک بلوک رویداد برای تعیین زمان اجرای یک اسکریپت استفاده شود. چند نمونه از رویدادها و بلوک های مرتبط به شرح زیر است:

وقتی پرچم سبز روی بلوک کلیک کرد

وقتی کلید فشار داده شد بلوک

وقتی سوئیچ های پس زمینه مسدود می شوند

پیام پخش و بلوک انتظار

  1. کنترل بلوک

اینها بلوک‌های منطقی Scratch هستند که اجازه می‌دهند زمان و نحوه اجرای اسکریپت به‌عنوان مثال.

تکرار بلوک: برای تعریف اینکه کد درون بلوک تکرار تعداد دفعات مشخصی اجرا می شود (در مثال زیر 10 بار) استفاده می شود.

If then else بلوک: این یک بلوک شرطی است و What is the use of Scratch programming language? برای انجام یک عمل خاص فقط در صورتی استفاده می شود که شرط مورد نیاز برآورده شود یا تغییر را انجام دهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 107
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 128
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 254
  • بازدید ماه : 939
  • بازدید سال : 5035
  • بازدید کلی : 18622
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه