loading...

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بازدید : 35
شنبه 26 اسفند 1402 زمان : 11:19

در این فرآیند، به‌جای تعبیه کردن «درس‌ها» مستقیماً در بازی‌ها آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان . ساخت بازی در کلاس درس نسبتاً ناشناخته بوده است (Baytak & Land، 2011). با برنامه‌هایی مانند Scratch، ساخت بازی برای کودکان در دسترس‌تر می‌شود (رزنیک، کافای و مائدا، 2003). Scratch برنامه ای است که از لوگو الهام گرفته است (Papert, 1980). این یک ابزار مبتنی بر بصری است که از بلوک هایی استفاده می کند که برای ایجاد اسکریپت ها به هم متصل شده اند. هدف اصلی آن کودکان حدودا هشت ساله است، با این حال، آمارهای سایت اسکرچ نشان می دهد که میانگین سنی کاربران دوازده سال است (MIT، 2011) و طیف سنی گسترده ای از کاربران برای این ابزار وجود دارد. از ابتدا پیش بینی می شد که در حالی که این پروژه قرار بود کودکان را با محاسبات در مناطق محروم آشنا کند و در نهایت آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان مزایای آموزشی غیررسمی آن در آینده مورد مطالعه قرار گیرد (رزنیک، کفایی و مائدا، 2003). یک مطالعه اکتشافی در استفاده از بازی سازی در کلاسی متشکل از 30 کودک P6 (9 تا 10 ساله)، برای توسعه جنبه هایی از رشته یادگیرنده موفق برنامه درسی اسکاتلندی برای تعالی (CfE) توسط رابرتسون و هاولز (2008) انجام شد. این مطالعه شامل یک مطالعه موردی بود که در آن شش دانش‌آموز با استفاده از ابزار نوشتن Neverwinter Nights یک بازی ساختند. یافته‌ها نتایج مثبت یادگیری موفقیت‌آمیز را نشان داد و نشان داد که شرکت‌کنندگان قادر بودند یادگیری خود را با موقعیت‌های جدید پیوند داده و به کار ببرند. این مطالعه نشان داد که ساخت بازی فرصتی را برای کودکان فراهم می کند تا به یادگیری موفق دست آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یابند، اما برای کشف کامل این موضوع، دروس باید توسط معلم کلاس هدایت شود. دنر، ورنر و اورتیز (2011) مطالعه ای روی دختران و بازی هایی که در یک پروژه بعد از مدرسه ایجاد کردند با استفاده از Stagecast Creator انجام دادند. مطالعه ای که در یک دوره 14 ماهه انجام شد نشان داد که استفاده از فعالیت های برنامه نویسی و طراحی می تواند از یادگیری مفاهیم برنامه نویسی در هنگام ایجاد بازی پشتیبانی کند. Scratch در حالی که بیشتر تمرکز روی پروژه های تحقیقاتی Scratch این است که کاربران چقدر از Scratch لذت می برند یا از چه بلوک هایی استفاده می کنند. با استفاده از بیشتر در ایجاد پروژه‌ها، در حال حاضر جستجوی مجدد منتشر شده کمی در مورد آنچه یادگیری در هنگام ساخت بازی‌ها با Scratch در یک آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان محیط کلاسی اولیه انجام می‌شود، منتشر شده است (هیز و گیمز 2008). پروژه هایی مانند ویلسون، کانولی، هاینی و موفات (2011) نشان می دهد که چگونه می توان از اسکرچ برای کودکان خردسال 9/8 ساله برای یادگیری مفاهیم برنامه نویسی از طریق معرفی بازی سازی استفاده کرد. در حالی که بایتک و لند (2011) در طول یک پروژه علمی که با کودکان 10 تا 11 ساله انجام شده است، بر آنچه با اسکرچ ایجاد شده است، تمرکز کرده اند. پروژه های دیگر بر روی کودکانی که از Scratch در یک کارگاه برای کودکان 13-14 ساله استفاده می کنند (Sivilotti & Laugel, 2008) یا در کمپ های تابستانی (Adams, 2010) یا باشگاه های کامپیوتری (Maloney etal., 2008) تمرکز می کنند که در آن کودکان از آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ایجاد پروژه های چند رسانه ای لذت می برند. . کار انجام شده در این مطالعات نشان می دهد که چگونه کودکان از اسکرچ استفاده می کنند (مالونی و همکاران، 2008) و همچنین نظرات خود را در مورد اسکرچ پس از اتمام کارگاه به دست می آورند (سیویلوتی و لاوگل، 2008). اسکرچ همچنین در دانشگاه هاروارد به عنوان مقدمه ای برای برنامه نویسی برای دانشجویان استفاده شده است (مالان و لایتنر، 2007؛ مالان، 2010). نشان دهند که از چه مهارت های برنامه آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان نویسی در بازی های ایجاد شده در طول مطالعه استفاده کرده اند.

96 مجله بین‌المللی آموزش مبتنی بر بازی، 3(1)، 93-109، ژانویه-مارس 2013Copyright © 2013, IGI Global. کپی یا توزیع در فرم های چاپی یا الکترونیکی بدون اجازه کتبی IGI Global ممنوع است. شرکت کنندگان 60 کودک (27 دختر و 33 پسر) بین 8 تا 11 سال در این مطالعه شرکت کردند. آنها از سه کلاس از مدرسه ابتدایی رویستون، گلاسکو بودند. 4 ابتدایی 18 فرزند داشت. 6/5 ابتدايي 20 فرزند و 6/7 ابتدايي 22 فرزند داشت. بچه ها آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان در طول پروژه به صورت جفت کار کردند: 7 جفت پسر، 5 جفت دختر، یک گروه 3 پسر، یک گروه دو پسر و یک دختر و 16 جفت پسر/دختر. مروری بر درس در طول هشت هفته، به عنوان بخشی از درس های ICT، به کودکان یک درس یک ساعته با Scratch داده شد تا با محقق اصلی که در کنار معلم کلاس درس را هدایت می کند، بازی بسازند. جدول 1 خلاصه ای از طرح درس را نشان می دهد. محصول نهایی درس ها یک بازی بود که هر گروه یا به عنوان آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اقتباسی از بازی پیچ و خم یا یک بازی اصلی جدید ایجاد کرده بود که باید برای سنجش مفاهیم برنامه نویسی مورد استفاده کودکان کدگذاری می شد. از طرح ایجاد شده توسط دنر، ورنر و اورتیز (2011) اقتباس شده و بر اساس مفاهیم برنامه نویسی که می توان با اسکرچ آموخت (Rusk, 2009b) اصلاح شد. همانطور که در جدول 2 نشان Learning how to work with the Scratch program for children داده شده است، هر بازی در سه دسته اصلی - مفاهیم برنامه نویسی، سازماندهی کد و طراحی برای قابلیت استفاده - و 22 زیرمجموعه کدگذاری شده است. Eac

در این فرآیند، به‌جای تعبیه کردن «درس‌ها» مستقیماً در بازی‌ها آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان . ساخت بازی در کلاس درس نسبتاً ناشناخته بوده است (Baytak & Land، 2011). با برنامه‌هایی مانند Scratch، ساخت بازی برای کودکان در دسترس‌تر می‌شود (رزنیک، کافای و مائدا، 2003). Scratch برنامه ای است که از لوگو الهام گرفته است (Papert, 1980). این یک ابزار مبتنی بر بصری است که از بلوک هایی استفاده می کند که برای ایجاد اسکریپت ها به هم متصل شده اند. هدف اصلی آن کودکان حدودا هشت ساله است، با این حال، آمارهای سایت اسکرچ نشان می دهد که میانگین سنی کاربران دوازده سال است (MIT، 2011) و طیف سنی گسترده ای از کاربران برای این ابزار وجود دارد. از ابتدا پیش بینی می شد که در حالی که این پروژه قرار بود کودکان را با محاسبات در مناطق محروم آشنا کند و در نهایت آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان مزایای آموزشی غیررسمی آن در آینده مورد مطالعه قرار گیرد (رزنیک، کفایی و مائدا، 2003). یک مطالعه اکتشافی در استفاده از بازی سازی در کلاسی متشکل از 30 کودک P6 (9 تا 10 ساله)، برای توسعه جنبه هایی از رشته یادگیرنده موفق برنامه درسی اسکاتلندی برای تعالی (CfE) توسط رابرتسون و هاولز (2008) انجام شد. این مطالعه شامل یک مطالعه موردی بود که در آن شش دانش‌آموز با استفاده از ابزار نوشتن Neverwinter Nights یک بازی ساختند. یافته‌ها نتایج مثبت یادگیری موفقیت‌آمیز را نشان داد و نشان داد که شرکت‌کنندگان قادر بودند یادگیری خود را با موقعیت‌های جدید پیوند داده و به کار ببرند. این مطالعه نشان داد که ساخت بازی فرصتی را برای کودکان فراهم می کند تا به یادگیری موفق دست آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یابند، اما برای کشف کامل این موضوع، دروس باید توسط معلم کلاس هدایت شود. دنر، ورنر و اورتیز (2011) مطالعه ای روی دختران و بازی هایی که در یک پروژه بعد از مدرسه ایجاد کردند با استفاده از Stagecast Creator انجام دادند. مطالعه ای که در یک دوره 14 ماهه انجام شد نشان داد که استفاده از فعالیت های برنامه نویسی و طراحی می تواند از یادگیری مفاهیم برنامه نویسی در هنگام ایجاد بازی پشتیبانی کند. Scratch در حالی که بیشتر تمرکز روی پروژه های تحقیقاتی Scratch این است که کاربران چقدر از Scratch لذت می برند یا از چه بلوک هایی استفاده می کنند. با استفاده از بیشتر در ایجاد پروژه‌ها، در حال حاضر جستجوی مجدد منتشر شده کمی در مورد آنچه یادگیری در هنگام ساخت بازی‌ها با Scratch در یک آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان محیط کلاسی اولیه انجام می‌شود، منتشر شده است (هیز و گیمز 2008). پروژه هایی مانند ویلسون، کانولی، هاینی و موفات (2011) نشان می دهد که چگونه می توان از اسکرچ برای کودکان خردسال 9/8 ساله برای یادگیری مفاهیم برنامه نویسی از طریق معرفی بازی سازی استفاده کرد. در حالی که بایتک و لند (2011) در طول یک پروژه علمی که با کودکان 10 تا 11 ساله انجام شده است، بر آنچه با اسکرچ ایجاد شده است، تمرکز کرده اند. پروژه های دیگر بر روی کودکانی که از Scratch در یک کارگاه برای کودکان 13-14 ساله استفاده می کنند (Sivilotti & Laugel, 2008) یا در کمپ های تابستانی (Adams, 2010) یا باشگاه های کامپیوتری (Maloney etal., 2008) تمرکز می کنند که در آن کودکان از آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ایجاد پروژه های چند رسانه ای لذت می برند. . کار انجام شده در این مطالعات نشان می دهد که چگونه کودکان از اسکرچ استفاده می کنند (مالونی و همکاران، 2008) و همچنین نظرات خود را در مورد اسکرچ پس از اتمام کارگاه به دست می آورند (سیویلوتی و لاوگل، 2008). اسکرچ همچنین در دانشگاه هاروارد به عنوان مقدمه ای برای برنامه نویسی برای دانشجویان استفاده شده است (مالان و لایتنر، 2007؛ مالان، 2010). نشان دهند که از چه مهارت های برنامه آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان نویسی در بازی های ایجاد شده در طول مطالعه استفاده کرده اند.

96 مجله بین‌المللی آموزش مبتنی بر بازی، 3(1)، 93-109، ژانویه-مارس 2013Copyright © 2013, IGI Global. کپی یا توزیع در فرم های چاپی یا الکترونیکی بدون اجازه کتبی IGI Global ممنوع است. شرکت کنندگان 60 کودک (27 دختر و 33 پسر) بین 8 تا 11 سال در این مطالعه شرکت کردند. آنها از سه کلاس از مدرسه ابتدایی رویستون، گلاسکو بودند. 4 ابتدایی 18 فرزند داشت. 6/5 ابتدايي 20 فرزند و 6/7 ابتدايي 22 فرزند داشت. بچه ها آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان در طول پروژه به صورت جفت کار کردند: 7 جفت پسر، 5 جفت دختر، یک گروه 3 پسر، یک گروه دو پسر و یک دختر و 16 جفت پسر/دختر. مروری بر درس در طول هشت هفته، به عنوان بخشی از درس های ICT، به کودکان یک درس یک ساعته با Scratch داده شد تا با محقق اصلی که در کنار معلم کلاس درس را هدایت می کند، بازی بسازند. جدول 1 خلاصه ای از طرح درس را نشان می دهد. محصول نهایی درس ها یک بازی بود که هر گروه یا به عنوان آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اقتباسی از بازی پیچ و خم یا یک بازی اصلی جدید ایجاد کرده بود که باید برای سنجش مفاهیم برنامه نویسی مورد استفاده کودکان کدگذاری می شد. از طرح ایجاد شده توسط دنر، ورنر و اورتیز (2011) اقتباس شده و بر اساس مفاهیم برنامه نویسی که می توان با اسکرچ آموخت (Rusk, 2009b) اصلاح شد. همانطور که در جدول 2 نشان Learning how to work with the Scratch program for children داده شده است، هر بازی در سه دسته اصلی - مفاهیم برنامه نویسی، سازماندهی کد و طراحی برای قابلیت استفاده - و 22 زیرمجموعه کدگذاری شده است. Eac

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 141
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 1761
  • بازدید سال : 3716
  • بازدید کلی : 17303
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه