loading...

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بازدید : 65
سه شنبه 2 شهريور 1400 زمان : 18:38

هنگام اجرای خط اول ، ابتدا سمت راست معادله اجرا می شود یادگیری آسان پایتون برای کودکان با وارد کردن رشته "نام شما چیست؟" ، ورودی () را اجرا کنید. 'نمایش داده می شود و جریان برنامه متوقف می شود تا زمانی که کاربر ورودی را از طریق پوسته خط فرمان وارد کند.

سپس اجرای برنامه ادامه می یابد و مقدار برگشتی از آن در متغیری به نام nameinput () که در سمت راست برابرها قرار دارد ذخیره می شود. متغیر نام اکنون رشته وارد شده توسط کاربر را نگه می دارد. توجه: نام متغیرها همیشه در سمت چپ علامت مساوی و مقادیری که می خواهید ذخیره کنید همیشه در سمت راست قرار دارد.

بنابراین ، خط زیر اجرا می شود ، با فراخوانی و ارسال رشته () 'Hello' و نام متغیر رشته ای که با کاما جدا شده است. یادگیری آسان پایتون برای کودکان سپس ، در خروجی پوسته ، print () 'Hello' و مقداری که در نام متغیر وجود دارد ، در کنار هم و با فاصله از یکدیگر چاپ می شوند.

در صورت تمایل می توانید رشته ورودی و پیام چاپ شده را تغییر دهید و دوباره دکمه پخش را فشار دهید

گسترش مثال - تعداد حروف (اختیاری)

بیایید مثال قبلی را کمی سرگرم کننده تر کنیم!

پایتون دارای یک تابع دیگر به نام len () است.

len () یک رشته را به یادگیری iranian cyber آسان پایتون برای کودکان عنوان یک آرگومان ورودی می گیرد و تعداد کاراکترهای آن رشته ، از جمله فاصله ها را برمی گرداند.

برای شمارش تعداد نویسه ها در یک نام کاربری مشخص استفاده می شود.

فقط روی دکمه پخش کلیک کنید ، نام خود را بعد از س typeال تایپ کنید و Enter را مانند مثال قبلی بزنید.

اکنون باید چیزی شبیه به تصویر زیر را مشاهده کنید.

نتیجه چاپ شده توسط برنامه هنگامی که "Vinícius" رشته ورودی است.

بنابراین ، آنچه در این مثال جدید اتفاق می افتد این است:

یک خط جدید در زیر خط اول اضافه شد ، جایی که len () مقدار ذخیره شده در نام متغیر (رشته ای حاوی ورودی کاربر) ارسال می شود.

سپس به صورت داخلی تعداد کاراکترهای موجود در رشته ذخیره شده یادگیری آسان پایتون برای کودکان در متغیر نام len () را شمارش می کند و این مقدار را در خروجی برمی گرداند. این خروجی اکنون یک مقدار عددی است و در یک متغیر جدید به نام name_length ذخیره می شود.

من همچنین یک خط جدید در پایین برنامه اضافه کردم. با append print () تماس بگیرید و رشته "Your name has" ، متغیر name_length و یک رشته دیگر "حروف" را ارسال کنید. هر 3 جدا شده با کاما-print () چندین آرگومان می گیرد و می توان آنها را یادگیری آسان پایتون برای کودکان با نمایش رشته مرکب در کنسول اضافه کرد. فاصله بین آنها

هنگام اجرای خط اول ، ابتدا سمت راست معادله اجرا می شود یادگیری آسان پایتون برای کودکان با وارد کردن رشته "نام شما چیست؟" ، ورودی () را اجرا کنید. 'نمایش داده می شود و جریان برنامه متوقف می شود تا زمانی که کاربر ورودی را از طریق پوسته خط فرمان وارد کند.

سپس اجرای برنامه ادامه می یابد و مقدار برگشتی از آن در متغیری به نام nameinput () که در سمت راست برابرها قرار دارد ذخیره می شود. متغیر نام اکنون رشته وارد شده توسط کاربر را نگه می دارد. توجه: نام متغیرها همیشه در سمت چپ علامت مساوی و مقادیری که می خواهید ذخیره کنید همیشه در سمت راست قرار دارد.

بنابراین ، خط زیر اجرا می شود ، با فراخوانی و ارسال رشته () 'Hello' و نام متغیر رشته ای که با کاما جدا شده است. یادگیری آسان پایتون برای کودکان سپس ، در خروجی پوسته ، print () 'Hello' و مقداری که در نام متغیر وجود دارد ، در کنار هم و با فاصله از یکدیگر چاپ می شوند.

در صورت تمایل می توانید رشته ورودی و پیام چاپ شده را تغییر دهید و دوباره دکمه پخش را فشار دهید

گسترش مثال - تعداد حروف (اختیاری)

بیایید مثال قبلی را کمی سرگرم کننده تر کنیم!

پایتون دارای یک تابع دیگر به نام len () است.

len () یک رشته را به یادگیری iranian cyber آسان پایتون برای کودکان عنوان یک آرگومان ورودی می گیرد و تعداد کاراکترهای آن رشته ، از جمله فاصله ها را برمی گرداند.

برای شمارش تعداد نویسه ها در یک نام کاربری مشخص استفاده می شود.

فقط روی دکمه پخش کلیک کنید ، نام خود را بعد از س typeال تایپ کنید و Enter را مانند مثال قبلی بزنید.

اکنون باید چیزی شبیه به تصویر زیر را مشاهده کنید.

نتیجه چاپ شده توسط برنامه هنگامی که "Vinícius" رشته ورودی است.

بنابراین ، آنچه در این مثال جدید اتفاق می افتد این است:

یک خط جدید در زیر خط اول اضافه شد ، جایی که len () مقدار ذخیره شده در نام متغیر (رشته ای حاوی ورودی کاربر) ارسال می شود.

سپس به صورت داخلی تعداد کاراکترهای موجود در رشته ذخیره شده یادگیری آسان پایتون برای کودکان در متغیر نام len () را شمارش می کند و این مقدار را در خروجی برمی گرداند. این خروجی اکنون یک مقدار عددی است و در یک متغیر جدید به نام name_length ذخیره می شود.

من همچنین یک خط جدید در پایین برنامه اضافه کردم. با append print () تماس بگیرید و رشته "Your name has" ، متغیر name_length و یک رشته دیگر "حروف" را ارسال کنید. هر 3 جدا شده با کاما-print () چندین آرگومان می گیرد و می توان آنها را یادگیری آسان پایتون برای کودکان با نمایش رشته مرکب در کنسول اضافه کرد. فاصله بین آنها

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 118
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 136
  • بازدید ماه : 821
  • بازدید سال : 4917
  • بازدید کلی : 18504
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه