loading...

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بازدید : 28
دوشنبه 9 بهمن 1402 زمان : 22:34

برای اتاق های کامپیوتر که در آن کودکان لزوماً به اینترنت اسکرچ جونیور دسترسی ندارند بسیار مفید است. نصب آفلاین به شما امکان می دهد پروژه های شخصی خود را در ایستگاه کاری یا درایو شبکه کلاس درس کار کرده و ذخیره کنید.

حساب‌های «معلم» در اسکرچ

به عنوان یک مربی یا معلم، می توانید یک حساب معلم در اسکرچ جونیور خواست کنید، که ایجاد حساب برای گروهی از دانش آموزان و مدیریت پروژه ها و نظرات آنها را آسان تر می کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

بدون شرح

، نرم افزار رایگان، به معلمان اجازه می دهد تا آموزش خود را از طریق تعامل شبه بازیگوشی اشیاء دستکاری شده توسط این آجرهای نرم افزاری توسعه دهند.

Scratch به این هنر اختلاط صداها با استفاده از جداول میکس اشاره دارد، مانند این امکان استفاده مجدد از اشیاء. به لطف Scratchboard که شامل نور، صدا، سنسورهای تماسی و غیره است، امکانات تعامل چند برابر می شود.

اگرچه Scratch در ابتدا برای توسعه تفکر خلاق و تحریک کنجکاوی اسکرچ جونیور فکری در بین جوانان در مراکز بهبودی پس از مدرسه در جوامع محروم از نظر اقتصادی در نظر گرفته شده بود، اما همچنین نشان دهنده پتانسیل قابل توجهی برای درک محیط برنامه نویسی در آموزش عالی است.

در دبیرستان، آکادمی ها اغلب ترکیب Scratch و Algobox را برای آموزش الگوریتم ها، مطابق با دستورالعمل های رسمی برنامه ریاضی کلاس دوم انتخاب کرده اند.

در دوره ابتدایی و راهنمایی می توانیم با استفاده از کتاب کا اسکرچ جونیور ر الگوریتم ها و برنامه نویسی چرخه 3 (2017)، 3 الگوریتم و کتاب کار برنامه نویسی 5th 4th 3rd (2018) یا دفترچه یادداشت الگوریتمی چرخه 4 (2021) به دانش آموزان الگوریتم و کدنویسی آموزش دهیم.

مثال در ویدئو:

می‌توانید Scratch را روی رایانه‌ها نصب کنید تا بدون اتصال برنامه نویسی کودکان به اینترنت روی پروژه‌ها کار کنید. نسخه آفلاین روی مک، ویندوز و برخی از نسخه‌های لینوکس (32 بیتی) کار می‌کند.

پروژه ها را یکپارچه کنید

هنگامی که کاربر روی دکمه "Embed" کلیک می کند، یک اسکرچ جونیور کادر متنی با کد جاسازی و یک پیوند اشتراک گذاری در سمت راست باز می شود. کد جاسازی شده را در یک ویرایشگر HTML قرار دهید تا پروژه در آنجا نمایش داده شود.

پروژه های جاسازی شده را نمی توان به صورت تمام صفحه مشاهده کرد.

بارگذاری پروژه ها

اگر کاربر وارد شده بخواهد ببیند پروژه چگونه تکمیل شده است، اسکرچ جونیور می تواند با کلیک بر روی دکمه دانلود آن را دانلود کند. با رفتن به داخل پروژه، کلیک کردن بر روی File و کلیک کردن بر روی "آپلود" می توان به دکمه دسترسی پیدا کرد. با این حال، دکمه "دانلود پروژه" را نمی توان غیرفعال یا حذف کرد. این به این دلیل است که اگر این کار را انجام دهد، قرارداد مجوز بازی را نقض می کند.

به همین ترتیب، اگر پروژه‌ای در Scratch 1.4 ایجاد شده باشد اسکرچ جونیور و هرگز در Scratch 2.0 ویرایش نشده باشد، می‌توان آن را برای Scratch 1.4 با کلیک بر روی دکمه Scratch Junior «اشتراک‌گذاری در» و سپس «دانلود» دانلود کرد.

برای اتاق های کامپیوتر که در آن کودکان لزوماً به اینترنت اسکرچ جونیور دسترسی ندارند بسیار مفید است. نصب آفلاین به شما امکان می دهد پروژه های شخصی خود را در ایستگاه کاری یا درایو شبکه کلاس درس کار کرده و ذخیره کنید.

حساب‌های «معلم» در اسکرچ

به عنوان یک مربی یا معلم، می توانید یک حساب معلم در اسکرچ جونیور خواست کنید، که ایجاد حساب برای گروهی از دانش آموزان و مدیریت پروژه ها و نظرات آنها را آسان تر می کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

بدون شرح

، نرم افزار رایگان، به معلمان اجازه می دهد تا آموزش خود را از طریق تعامل شبه بازیگوشی اشیاء دستکاری شده توسط این آجرهای نرم افزاری توسعه دهند.

Scratch به این هنر اختلاط صداها با استفاده از جداول میکس اشاره دارد، مانند این امکان استفاده مجدد از اشیاء. به لطف Scratchboard که شامل نور، صدا، سنسورهای تماسی و غیره است، امکانات تعامل چند برابر می شود.

اگرچه Scratch در ابتدا برای توسعه تفکر خلاق و تحریک کنجکاوی اسکرچ جونیور فکری در بین جوانان در مراکز بهبودی پس از مدرسه در جوامع محروم از نظر اقتصادی در نظر گرفته شده بود، اما همچنین نشان دهنده پتانسیل قابل توجهی برای درک محیط برنامه نویسی در آموزش عالی است.

در دبیرستان، آکادمی ها اغلب ترکیب Scratch و Algobox را برای آموزش الگوریتم ها، مطابق با دستورالعمل های رسمی برنامه ریاضی کلاس دوم انتخاب کرده اند.

در دوره ابتدایی و راهنمایی می توانیم با استفاده از کتاب کا اسکرچ جونیور ر الگوریتم ها و برنامه نویسی چرخه 3 (2017)، 3 الگوریتم و کتاب کار برنامه نویسی 5th 4th 3rd (2018) یا دفترچه یادداشت الگوریتمی چرخه 4 (2021) به دانش آموزان الگوریتم و کدنویسی آموزش دهیم.

مثال در ویدئو:

می‌توانید Scratch را روی رایانه‌ها نصب کنید تا بدون اتصال برنامه نویسی کودکان به اینترنت روی پروژه‌ها کار کنید. نسخه آفلاین روی مک، ویندوز و برخی از نسخه‌های لینوکس (32 بیتی) کار می‌کند.

پروژه ها را یکپارچه کنید

هنگامی که کاربر روی دکمه "Embed" کلیک می کند، یک اسکرچ جونیور کادر متنی با کد جاسازی و یک پیوند اشتراک گذاری در سمت راست باز می شود. کد جاسازی شده را در یک ویرایشگر HTML قرار دهید تا پروژه در آنجا نمایش داده شود.

پروژه های جاسازی شده را نمی توان به صورت تمام صفحه مشاهده کرد.

بارگذاری پروژه ها

اگر کاربر وارد شده بخواهد ببیند پروژه چگونه تکمیل شده است، اسکرچ جونیور می تواند با کلیک بر روی دکمه دانلود آن را دانلود کند. با رفتن به داخل پروژه، کلیک کردن بر روی File و کلیک کردن بر روی "آپلود" می توان به دکمه دسترسی پیدا کرد. با این حال، دکمه "دانلود پروژه" را نمی توان غیرفعال یا حذف کرد. این به این دلیل است که اگر این کار را انجام دهد، قرارداد مجوز بازی را نقض می کند.

به همین ترتیب، اگر پروژه‌ای در Scratch 1.4 ایجاد شده باشد اسکرچ جونیور و هرگز در Scratch 2.0 ویرایش نشده باشد، می‌توان آن را برای Scratch 1.4 با کلیک بر روی دکمه Scratch Junior «اشتراک‌گذاری در» و سپس «دانلود» دانلود کرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 32
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 434
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 4145
  • بازدید کلی : 17732
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه