تکنیک های انیمیشن
معرفی
پروژه انیمیشن پروژه ای است که شامل یک سکانس چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ارائه تصاویر متحرک برای ایجاد یک فیلم، یک کارتون، یک روایت است. بسیاری از کاربران اسکرچ با استفاده از تکنیک های مختلف فیلم کوتاه، موزیک ویدیو، آموزش می سازند. استودیوهای موجود در وب سایت رسمی به این تم ها اختصاص داده شده اند.
ایجاد انیمیشن مستلزم دانش تکنیکهای صحبت کردن، حرکت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم کردن و تعامل است، یا به سادگی پیمایش سریع توالی تصاویر برای انجام استاپ موشن.
برای همه این پروژه ها، بلوک های قرار گرفته در دسته Appearance استفاده می شود تا به شخصیت ها و محیط زندگی و پویایی ببخشد. بلوکهای رویدادها، همراه با ارسال و دریافت پیام، برای همگامسازی اقدامات مفید هستند.
در این فصل، برخی از تکنیکهای انیمیشن را که میتوان برای با چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم زیهای ویدیویی نیز استفاده کرد، کشف خواهید کرد. ما خواهیم دید که چگونه لباسها را متحرک کنیم، مخصوصاً وقتی شخصیتها حرکت میکنند، و چگونه میتوان دهان خود را بسته به حجم صدا متحرک کرد. چندین تکنیک برای شبیه سازی حرکات مورد بحث قرار خواهد گرفت. و نحوه انجام اسکرول افقی و عمودی را یاد خواهید گرفت.
لباس ها را متحرک کنید
برخی از جنهای موجود در کتابخانه دارای لباسهایی هستند که چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم برای متحرک کردن آنها استفاده میشود. برای اینکه بفهمید یک sprite میتواند متحرک شود، کافی است روی تصویر کوچک آن در کتابخانه حرکت کنید. یکی از متحرکترین انیمیشنها، چرخه راه رفتن (یا پرواز، برای پرندگان) است. این به حیوانات (به عنوان مثال گربه) و همچنین شخصیت ها مربوط می شود.
چرخه پیاده روی مجموعه ای از لباس هایی است که یکی پس از دیگری به منظور شبیه سازی عمل پیاده روی (یا پرواز) نمایش داده می شود. آنها برای موارد زیر استفاده می شوند:
شخصیت ها را به حرکت درآورید.
ساخت فیلم های انیمیشن؛
بازی ها.
- گربه راه رفتن
گربه اسکرچ دو لباس دارد که با ترکیب آنها یک چرخه راه چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم رفتن ایجاد می شود. در اینجا اولین نمونه از برنامه ای است که از یک حلقه تکرار و بلوک لباس زیر استفاده می کند:
images/05FI01.png
اولین پشته بلوک ها برای پیکربندی جهت چرخش گربه استفاده می شود:
وقتی روی پرچم سبز کلیک می شود
جهت چرخش چپ به راست // را تنظیم کنید تا نحوه چرخش گربه روی صحنه را مشخص کنید و از رو به پایین سرش جلوگیری کنید.
دو پشته بلوک های بعدی الگوریتم هایی برای حرکت اسپ چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ایت به چپ و راست در حین متحرک سازی آن هستند.
هنگامی که کلید فلش سمت چپ فشار داده می شود
در جهت -90 حرکت کنید // گربه به سمت چپ نگاه می کند.
تکرار 5 بار // باز کردن یک حلقه تکرار. برنامه درج شده در این حلقه پنج بار تکرار خواهد شد. گربه...
این گزیده ای از کتاب است.
برای ادامه مطلب...
کتاب را بخر
من اشتراک می کنم
هولوگرام ایجاد کنید
نکته جدید Scratch 3 این است که می توان از آن در تبلت ها چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم و تلفن های همراه استفاده کرد. سطح صاف این دستگاه ها ساخت هولوگرام را با Scratch آسان می کند. سپس بر روی صفحهای از کاغذ شفاف ضخیم که روی صفحه دستگاه قرار دارد، پرتاب میشوند. من به نوبه خود از روکش های شفاف مانند آنهایی که برای اسناد صحافی شده استفاده می شود استفاده می کنم.
- یک صفحه نمایش ایجاد کنید
صفحه هولوگرام از چهار مثلث متساوی الساقین (تبدیل شده به ذوزنقه ها) تشکیل شده است. برای یادآوری، مثلث متساوی الساقین، مثلثی است که اضلاع غیر موازی مقابل آن به یک اندازه باشند.
images/R05LF01.png
در اینجا صفحه نمایش های اصلی وجود دارد که می توان بسته به چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم تجهیزات پروژکتوری شما (تلفن هوشمند یا تبلت، صفحه نمایش 4 اینچی - 5 اینچی - 7 اینچی - 10 اینچی) ایجاد کرد.
images/05FI09.png
images/05FI10.png
- تعیین موقعیت هولوگرام ها
بسته به اندازه صفحه نمایش دستگاه شما، صفحه نمایش ساخته شده و اندازه اسپرایت های استفاده شده، باید موقعیت آنها را تنظیم کنید.
برای تسهیل موقعیت، می توانید یک اسپرایت مربعی بکشید که به عنوان راهنمای موقعیت مرکزی صفحه نمایش عمل می کند. چهار اسپرایت استفاده شده روی هر صورت قرار می گیرند. هنگامی که عناصر به درستی قرار گرفتند، می توانید sprite را حذف کنید یا فقط آن را در حین اجرای برنامه پنهان کنید.
images/05FI11.PNG
اندازه عناصر زمانی که شما در حالت تمام صفحه یا در حالت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم فضای کاری (صفحه حداقل شده) هستید تغییر می کند.
اسپرایت ها بسته به موقعیتی که در اطراف صفحه دارند، جهت گیری های متفاوتی دارند.
برای تغییر یا تعیین جهت اسپرایت ها، How to make animation with scratch چندین امکان در دسترس شماست:
تکنیک های انیمیشن
معرفی
پروژه انیمیشن پروژه ای است که شامل یک سکانس چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ارائه تصاویر متحرک برای ایجاد یک فیلم، یک کارتون، یک روایت است. بسیاری از کاربران اسکرچ با استفاده از تکنیک های مختلف فیلم کوتاه، موزیک ویدیو، آموزش می سازند. استودیوهای موجود در وب سایت رسمی به این تم ها اختصاص داده شده اند.
ایجاد انیمیشن مستلزم دانش تکنیکهای صحبت کردن، حرکت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم کردن و تعامل است، یا به سادگی پیمایش سریع توالی تصاویر برای انجام استاپ موشن.
برای همه این پروژه ها، بلوک های قرار گرفته در دسته Appearance استفاده می شود تا به شخصیت ها و محیط زندگی و پویایی ببخشد. بلوکهای رویدادها، همراه با ارسال و دریافت پیام، برای همگامسازی اقدامات مفید هستند.
در این فصل، برخی از تکنیکهای انیمیشن را که میتوان برای با چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم زیهای ویدیویی نیز استفاده کرد، کشف خواهید کرد. ما خواهیم دید که چگونه لباسها را متحرک کنیم، مخصوصاً وقتی شخصیتها حرکت میکنند، و چگونه میتوان دهان خود را بسته به حجم صدا متحرک کرد. چندین تکنیک برای شبیه سازی حرکات مورد بحث قرار خواهد گرفت. و نحوه انجام اسکرول افقی و عمودی را یاد خواهید گرفت.
لباس ها را متحرک کنید
برخی از جنهای موجود در کتابخانه دارای لباسهایی هستند که چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم برای متحرک کردن آنها استفاده میشود. برای اینکه بفهمید یک sprite میتواند متحرک شود، کافی است روی تصویر کوچک آن در کتابخانه حرکت کنید. یکی از متحرکترین انیمیشنها، چرخه راه رفتن (یا پرواز، برای پرندگان) است. این به حیوانات (به عنوان مثال گربه) و همچنین شخصیت ها مربوط می شود.
چرخه پیاده روی مجموعه ای از لباس هایی است که یکی پس از دیگری به منظور شبیه سازی عمل پیاده روی (یا پرواز) نمایش داده می شود. آنها برای موارد زیر استفاده می شوند:
شخصیت ها را به حرکت درآورید.
ساخت فیلم های انیمیشن؛
بازی ها.
- گربه راه رفتن
گربه اسکرچ دو لباس دارد که با ترکیب آنها یک چرخه راه چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم رفتن ایجاد می شود. در اینجا اولین نمونه از برنامه ای است که از یک حلقه تکرار و بلوک لباس زیر استفاده می کند:
images/05FI01.png
اولین پشته بلوک ها برای پیکربندی جهت چرخش گربه استفاده می شود:
وقتی روی پرچم سبز کلیک می شود
جهت چرخش چپ به راست // را تنظیم کنید تا نحوه چرخش گربه روی صحنه را مشخص کنید و از رو به پایین سرش جلوگیری کنید.
دو پشته بلوک های بعدی الگوریتم هایی برای حرکت اسپ چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ایت به چپ و راست در حین متحرک سازی آن هستند.
هنگامی که کلید فلش سمت چپ فشار داده می شود
در جهت -90 حرکت کنید // گربه به سمت چپ نگاه می کند.
تکرار 5 بار // باز کردن یک حلقه تکرار. برنامه درج شده در این حلقه پنج بار تکرار خواهد شد. گربه...
این گزیده ای از کتاب است.
برای ادامه مطلب...
کتاب را بخر
من اشتراک می کنم
هولوگرام ایجاد کنید
نکته جدید Scratch 3 این است که می توان از آن در تبلت ها چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم و تلفن های همراه استفاده کرد. سطح صاف این دستگاه ها ساخت هولوگرام را با Scratch آسان می کند. سپس بر روی صفحهای از کاغذ شفاف ضخیم که روی صفحه دستگاه قرار دارد، پرتاب میشوند. من به نوبه خود از روکش های شفاف مانند آنهایی که برای اسناد صحافی شده استفاده می شود استفاده می کنم.
- یک صفحه نمایش ایجاد کنید
صفحه هولوگرام از چهار مثلث متساوی الساقین (تبدیل شده به ذوزنقه ها) تشکیل شده است. برای یادآوری، مثلث متساوی الساقین، مثلثی است که اضلاع غیر موازی مقابل آن به یک اندازه باشند.
images/R05LF01.png
در اینجا صفحه نمایش های اصلی وجود دارد که می توان بسته به چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم تجهیزات پروژکتوری شما (تلفن هوشمند یا تبلت، صفحه نمایش 4 اینچی - 5 اینچی - 7 اینچی - 10 اینچی) ایجاد کرد.
images/05FI09.png
images/05FI10.png
- تعیین موقعیت هولوگرام ها
بسته به اندازه صفحه نمایش دستگاه شما، صفحه نمایش ساخته شده و اندازه اسپرایت های استفاده شده، باید موقعیت آنها را تنظیم کنید.
برای تسهیل موقعیت، می توانید یک اسپرایت مربعی بکشید که به عنوان راهنمای موقعیت مرکزی صفحه نمایش عمل می کند. چهار اسپرایت استفاده شده روی هر صورت قرار می گیرند. هنگامی که عناصر به درستی قرار گرفتند، می توانید sprite را حذف کنید یا فقط آن را در حین اجرای برنامه پنهان کنید.
images/05FI11.PNG
اندازه عناصر زمانی که شما در حالت تمام صفحه یا در حالت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم فضای کاری (صفحه حداقل شده) هستید تغییر می کند.
اسپرایت ها بسته به موقعیتی که در اطراف صفحه دارند، جهت گیری های متفاوتی دارند.
برای تغییر یا تعیین جهت اسپرایت ها، How to make animation with scratch چندین امکان در دسترس شماست: