0 تسهیل برنامه های تحت رهبری نوجوانان. هنگامی که نوجوانان در تمام جنبه های برنامه نویسی کتابخانه پیشگام می شوند، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان به عنوان رهبر و تصمیم گیرنده رشد می کنند و فعال تر، با اعتماد به نفس و مستقل تر می شوند. این به نوبه خود به برنامه کلی کتابخانه ارزش میافزاید، زیرا کتابخانه میتواند نقشی را در کمک به نوجوانان در توسعه مهارتهای نرم کلیدی مورد نیاز برای موفقیت در مدرسه و محل کار نشان دهد.
3.1 رویکرد مشارکت جوانان و بزرگسالان را در کار خود با نوجوانان در نظر بگیرید. "نردبان مشارکت جوانان"[2] ابزار مفیدی برای ارزیابی سطح فعلی مشارکت جوانان کتابخانه شما و پیش بینی راه هایی برای افزایش مشارکت جوانان در تصمیم گیری کتابخانه شما است.
3.2 نوجوانان را از طریق ارتباط مستمر با مدارس، سازمان های متمرکز بر جوانان، عبادتگاه ها، سازمان های دولتی و غیره درگیر کنید.
3.3 برای حضور در برنامه های متنوع با هدف قرار دادن نوجوانان محروم از جمله جوانان کم درآمد، مهاجر، LGBTQ یا دارای توانایی های متنوع و دعوت از آنها برای مشارکت فعال و دعوت از آنها تلاش کنید.
3.4 نوجوانان را در هر مرحله از فرآیند برنامه نویسی شامل طراحی، بازاریابی، میزبانی و ارزیابی مشارکت دهید.
3.5 از یک مدل طراحی مشارکتی انعطافپذیر[3] استفاده کنید تا به نوجوانان اجازه دهید تا برنامهها آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان را برای برآورده کردن بهتر نیازهای خود اصلاح و تطبیق دهند.
3.6 به جای اینکه به عنوان رهبر و متخصص عمل کنید، برنامه ها را تسهیل کنید.
3.7 نوجوانان را قادر می سازد تا در فعالیت های یادگیری همتا به همتا شرکت کنند.
3.8 محیطی دلپذیر و فراگیر ایجاد کنید که در آن نوجوانان بتوانند با همسالان خارج از گروه های فرهنگی، قومی و اجتماعی-اقتصادی خود همکاری و شبکه کنند.
3.9 بین نیازها و مهارت های همه شرکت کنندگان در برنامه جوانان تعادل برقرار کنید.
4.0 برنامههای مبتنی بر علاقه و توسعهای مناسب ایجاد کنید که از آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان یادگیری متصل پشتیبانی میکنند.
هر نوجوان در جامعه باید بتواند چیزی را در منوی برنامه های کتابخانه پیدا کند که با نیازها، هویت و علایق آنها مرتبط باشد. برنامه ها باید بر اساس نیازها و علایق نوجوانان هدایت شوند و به گونه ای طراحی شوند که به آنها کمک کند هویت و مجموعه مهارت های خود را چه شخصی و چه حرفه ای کشف و شکل دهند.
4.1 برنامه هایی را ایجاد کنید که نیازهای منحصر به فرد عاطفی، فکری و اجتماعی نوجوانان ایرانیان سایبر را برطرف کند.
4.2 نوجوانان را قادر می سازد تا مهارت های توسعه اجتماعی و نیروی کار، از جمله خلاقیت، نوآوری، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ارتباطات و همکاری را به دست آورند.
4.3 نوجوانان را قادر به کشف مسیرهای شغلی کنید.
4.4 نوجوانان را قادر می سازد تا مهارت های یادگیری و نوآوری مانند تفکر انتقادی و حل مسئله، سواد رسانه ای، سواد دیجیتال، و سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات را توسعه دهند.
4.5 نوجوانان را قادر می سازد تا مهارت های عاطفی مانند خودتنظیمی، خود مدیریتی، پشتکار، استقلال و آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان بهترین زبان برنامه نویسی سازماندهی را توسعه دهند.
0 تسهیل برنامه های تحت رهبری نوجوانان. هنگامی که نوجوانان در تمام جنبه های برنامه نویسی کتابخانه پیشگام می شوند، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان به عنوان رهبر و تصمیم گیرنده رشد می کنند و فعال تر، با اعتماد به نفس و مستقل تر می شوند. این به نوبه خود به برنامه کلی کتابخانه ارزش میافزاید، زیرا کتابخانه میتواند نقشی را در کمک به نوجوانان در توسعه مهارتهای نرم کلیدی مورد نیاز برای موفقیت در مدرسه و محل کار نشان دهد.
3.1 رویکرد مشارکت جوانان و بزرگسالان را در کار خود با نوجوانان در نظر بگیرید. "نردبان مشارکت جوانان"[2] ابزار مفیدی برای ارزیابی سطح فعلی مشارکت جوانان کتابخانه شما و پیش بینی راه هایی برای افزایش مشارکت جوانان در تصمیم گیری کتابخانه شما است.
3.2 نوجوانان را از طریق ارتباط مستمر با مدارس، سازمان های متمرکز بر جوانان، عبادتگاه ها، سازمان های دولتی و غیره درگیر کنید.
3.3 برای حضور در برنامه های متنوع با هدف قرار دادن نوجوانان محروم از جمله جوانان کم درآمد، مهاجر، LGBTQ یا دارای توانایی های متنوع و دعوت از آنها برای مشارکت فعال و دعوت از آنها تلاش کنید.
3.4 نوجوانان را در هر مرحله از فرآیند برنامه نویسی شامل طراحی، بازاریابی، میزبانی و ارزیابی مشارکت دهید.
3.5 از یک مدل طراحی مشارکتی انعطافپذیر[3] استفاده کنید تا به نوجوانان اجازه دهید تا برنامهها آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان را برای برآورده کردن بهتر نیازهای خود اصلاح و تطبیق دهند.
3.6 به جای اینکه به عنوان رهبر و متخصص عمل کنید، برنامه ها را تسهیل کنید.
3.7 نوجوانان را قادر می سازد تا در فعالیت های یادگیری همتا به همتا شرکت کنند.
3.8 محیطی دلپذیر و فراگیر ایجاد کنید که در آن نوجوانان بتوانند با همسالان خارج از گروه های فرهنگی، قومی و اجتماعی-اقتصادی خود همکاری و شبکه کنند.
3.9 بین نیازها و مهارت های همه شرکت کنندگان در برنامه جوانان تعادل برقرار کنید.
4.0 برنامههای مبتنی بر علاقه و توسعهای مناسب ایجاد کنید که از آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان یادگیری متصل پشتیبانی میکنند.
هر نوجوان در جامعه باید بتواند چیزی را در منوی برنامه های کتابخانه پیدا کند که با نیازها، هویت و علایق آنها مرتبط باشد. برنامه ها باید بر اساس نیازها و علایق نوجوانان هدایت شوند و به گونه ای طراحی شوند که به آنها کمک کند هویت و مجموعه مهارت های خود را چه شخصی و چه حرفه ای کشف و شکل دهند.
4.1 برنامه هایی را ایجاد کنید که نیازهای منحصر به فرد عاطفی، فکری و اجتماعی نوجوانان ایرانیان سایبر را برطرف کند.
4.2 نوجوانان را قادر می سازد تا مهارت های توسعه اجتماعی و نیروی کار، از جمله خلاقیت، نوآوری، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ارتباطات و همکاری را به دست آورند.
4.3 نوجوانان را قادر به کشف مسیرهای شغلی کنید.
4.4 نوجوانان را قادر می سازد تا مهارت های یادگیری و نوآوری مانند تفکر انتقادی و حل مسئله، سواد رسانه ای، سواد دیجیتال، و سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات را توسعه دهند.
4.5 نوجوانان را قادر می سازد تا مهارت های عاطفی مانند خودتنظیمی، خود مدیریتی، پشتکار، استقلال و آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان بهترین زبان برنامه نویسی سازماندهی را توسعه دهند.