6 فناوری و رسانه های اجتماعی را به صورت هوشمند و ارگانیک ترکیب کنید. 4.7 جوانان را با مربیان، راهنماها و سایر الگوها و آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان مربیان بزرگسال پیوند دهید. 4.8 جوانان را با فرصت هایی برای مشارکت مدنی پیوند دهید. 4.9 انواع مختلفی از تعامل، مانند تعامل یک به یک، بحث یا فعالیت های گروهی کوچک، و رویدادهای بزرگ را در خود بگنجانید.
4.10 نوجوانان را قادر می سازد تا مهارت خود را در رسانه ها و پلتفرم های غیر سنتی نشان دهند. 4.11 نوجوانان را قادر می سازد تا در ابراز خود و ایجاد محتوای معنادار شرکت کنند.
5.0 مشارکت های اجتماعی غنی و سودمند برای دو طرف ایجاد کنید.
کارکنان کتابخانه باید برنامه نویسی را با مشارکت سایر سازمان ها توسعه دهند تا منابع را به حداکثر برسانند و به طور مؤثر به همه نوجوانان جامعه خدمت کنند. با همکاری با شرکا، کتابخانهها به مخاطبان جدید دسترسی پیدا میکنند، برنامههای قوی و مرتبطی ایجاد میکنند که واقعاً جامعه را منعکس میکند، و از آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان مجموعهای از منابع برای رفع نیازهای جوانان و خانوادهها استفاده میکند. یک مشارکت میتواند از راههای مختلفی آغاز شود - یک ایمیل، یک تماس تلفنی، یک بازدید، یا معرفی یک شریک اجتماعی دیگر.
5.1 به طور منظم مخاطبین موجود در جامعه و مشارکت های کتابخانه ای را ارزیابی کنید تا نحوه نگهداری، گسترش یا تغییر جهت آنها را در نظر بگیرید.
5.2 مرتباً به دنبال شرکای اجتماعی جدید (سازمانهای دولتی، سازمانهای اجتماعی، برنامههای حرفهای و غیره) باشید که مخاطبان نوجوانی را که کتابخانه میخواهد به آنها دسترسی پیدا کند (مثلاً جوانان بیخانمان یا کم درآمد) و/یا مهارتها یا دسترسی به منابعی را هدف قرار میدهند. برای نوجوانان مفید خواهد بود.
5.3 در طول مکالمات یا جلسات اولیه، به اهداف، مقاصد و زمینه های مورد نیاز گروه اجتماعی با آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دقت گوش دهید.
5.4 استقرار این یک رابطه دوجانبه سودمند است که در آن کتابخانه و سازمان جامعه به طور مساوی ایرانیان سایبر در آن مشارکت دارند.
5.5 یک توافق نامه یا یادداشت تفاهم مکتوب ایجاد کنید که به صراحت بیان می کند که هر یک از شرکا در چه چیزی مشارکت دارند، چگونه هر یک از این رابطه سود می برند و چگونه موفقیت سنجیده می شود.
5.6 برنامه نویسی را توسعه دهید که به بهترین وجه از منابع شریک و کتابخانه برای رفع نیازهای نوجوانان و دستیابی به اهداف مشترک استفاده کند.
5.7 گفتگوی مداوم بین شرکا برقرار کنید، زمان بودجه بندی را برای بررسی، جشن گرفتن موفقیت، درس گرفتن از شکست و در غیر این آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان صورت حفظ سلامت کلی شراکت در نظر بگیرید.
5.8 در صورت لزوم، برنامهها را در مکانهای شریک (مانند سرپناههای بیخانمانهای جوانان، مراکز اجتماعی، کلاسهای درس و غیره) میزبانی کنید تا به نوجوانان در جایی که هستند خدمات رسانی کنید و دید کتابخانه را افزایش دهید.
5.9 با شرکای جامعه به منظور توسعه و اجرای یک ارزیابی مبتنی بر نتایج[4] همکاری کنید.
5.10 به اصلاح برنامه های بهترین زبان برنامه نویسی ارائه شده مشترک بر اساس ارزیابی ها آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان و بازخوردها ادامه دهید.
6 فناوری و رسانه های اجتماعی را به صورت هوشمند و ارگانیک ترکیب کنید. 4.7 جوانان را با مربیان، راهنماها و سایر الگوها و آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان مربیان بزرگسال پیوند دهید. 4.8 جوانان را با فرصت هایی برای مشارکت مدنی پیوند دهید. 4.9 انواع مختلفی از تعامل، مانند تعامل یک به یک، بحث یا فعالیت های گروهی کوچک، و رویدادهای بزرگ را در خود بگنجانید.
4.10 نوجوانان را قادر می سازد تا مهارت خود را در رسانه ها و پلتفرم های غیر سنتی نشان دهند. 4.11 نوجوانان را قادر می سازد تا در ابراز خود و ایجاد محتوای معنادار شرکت کنند.
5.0 مشارکت های اجتماعی غنی و سودمند برای دو طرف ایجاد کنید.
کارکنان کتابخانه باید برنامه نویسی را با مشارکت سایر سازمان ها توسعه دهند تا منابع را به حداکثر برسانند و به طور مؤثر به همه نوجوانان جامعه خدمت کنند. با همکاری با شرکا، کتابخانهها به مخاطبان جدید دسترسی پیدا میکنند، برنامههای قوی و مرتبطی ایجاد میکنند که واقعاً جامعه را منعکس میکند، و از آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان مجموعهای از منابع برای رفع نیازهای جوانان و خانوادهها استفاده میکند. یک مشارکت میتواند از راههای مختلفی آغاز شود - یک ایمیل، یک تماس تلفنی، یک بازدید، یا معرفی یک شریک اجتماعی دیگر.
5.1 به طور منظم مخاطبین موجود در جامعه و مشارکت های کتابخانه ای را ارزیابی کنید تا نحوه نگهداری، گسترش یا تغییر جهت آنها را در نظر بگیرید.
5.2 مرتباً به دنبال شرکای اجتماعی جدید (سازمانهای دولتی، سازمانهای اجتماعی، برنامههای حرفهای و غیره) باشید که مخاطبان نوجوانی را که کتابخانه میخواهد به آنها دسترسی پیدا کند (مثلاً جوانان بیخانمان یا کم درآمد) و/یا مهارتها یا دسترسی به منابعی را هدف قرار میدهند. برای نوجوانان مفید خواهد بود.
5.3 در طول مکالمات یا جلسات اولیه، به اهداف، مقاصد و زمینه های مورد نیاز گروه اجتماعی با آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دقت گوش دهید.
5.4 استقرار این یک رابطه دوجانبه سودمند است که در آن کتابخانه و سازمان جامعه به طور مساوی ایرانیان سایبر در آن مشارکت دارند.
5.5 یک توافق نامه یا یادداشت تفاهم مکتوب ایجاد کنید که به صراحت بیان می کند که هر یک از شرکا در چه چیزی مشارکت دارند، چگونه هر یک از این رابطه سود می برند و چگونه موفقیت سنجیده می شود.
5.6 برنامه نویسی را توسعه دهید که به بهترین وجه از منابع شریک و کتابخانه برای رفع نیازهای نوجوانان و دستیابی به اهداف مشترک استفاده کند.
5.7 گفتگوی مداوم بین شرکا برقرار کنید، زمان بودجه بندی را برای بررسی، جشن گرفتن موفقیت، درس گرفتن از شکست و در غیر این آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان صورت حفظ سلامت کلی شراکت در نظر بگیرید.
5.8 در صورت لزوم، برنامهها را در مکانهای شریک (مانند سرپناههای بیخانمانهای جوانان، مراکز اجتماعی، کلاسهای درس و غیره) میزبانی کنید تا به نوجوانان در جایی که هستند خدمات رسانی کنید و دید کتابخانه را افزایش دهید.
5.9 با شرکای جامعه به منظور توسعه و اجرای یک ارزیابی مبتنی بر نتایج[4] همکاری کنید.
5.10 به اصلاح برنامه های بهترین زبان برنامه نویسی ارائه شده مشترک بر اساس ارزیابی ها آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان و بازخوردها ادامه دهید.