loading...

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بازدید : 11
دوشنبه 23 بهمن 1402 زمان : 21:18

در یک پروژه مشترک که شامل مقدمه ای بر برنامه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور نویسی با استفاده از نرم افزار است، معلمان دوره 2 و سیکل 3 را در بخش گرد هم بیاورید.

با شرکت در یک چالش، روشی جذاب برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان به آنها پیشنهاد دهید.

نرم افزار زبان برنامه نویسی Scratch را معرفی کنید.

از طریق این پروژه به کودکان فرصت دهید تا به طور فعال آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور رویکرد علمی را اجرا کنند.

چه حالتی از عملکرد؟

هر معلم آزاد خواهد بود که چالش را در کلاس خود با توجه به روش هایی که تعریف کرده است مطابق با نیازهای دانش آموزان خود و ابزارهای فنی موجود سازماندهی کند.

آئین نامه

ماده 1: گروه دپارتمان ERUN یک چالش برنامه نویسی را در 3 سطح با استفاده از Scratch یا Junior Scratch برگزار می کند. هدف از این کار، متحد کردن تیم های مدرسه و/یا کالج ح آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ول یک پروژه مشترک مربوط به توسعه زبان برنامه نویسی و اجرای آن در کلاس است.

ماده 2: تیم های معلمان آزادی کامل دارند تا اجرای چالش را به دلخواه خود سازماندهی کنند.

ماده 3: کلاس ها در چالش ثبت نام می کنند و با در نظر گرفتن مهارت دانش آموزان و پیشروی چالش سعی می کنند تا حد امکان پیش بروند.

ماده 4: هر کلاس ثبت نام شده باید قبل از دوشنبه 25 مه 2020 یک برنامه واحد را از طریق ایمیل به ERUN در منطقه خود ارسال کند.

سازمان، تقویم

سپتامبر / اکتبر: اطلاعات برای معلمان، ثبت نام کلاس آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور قبل از جمعه 5 اکتبر 2019، توزیع پوستر چالش برای راه اندازی آن در کلاس ها.

برای ثبت نام کلیک کنید

نوامبر تا آوریل: تکمیل چالش در کلاس ها. جلساتی بین معلمان برای بحث های احتمالی در مورد انتخاب دنباله های کدگذاری تشکیل خواهد شد.

برای دوشنبه 25 مه 2020: فایل .sb2 (Scratch) یا .mp4 (ویدئوی Scratch jr) را از هر کلاس به منطقه ERUN بازگردانید.

اوایل ژوئن 2020: ارسال آنلاین برنامه های انجام شد آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ه توسط کلاس ها در وب سایت TICE دپارتمان و ارسال گواهی موفقیت در چالش به کلاس ها.

چه اقداماتی در حوزه های انتخابیه امکان پذیر است؟

اجرای آموزش سوارکاری برای یادگیری زبان برنامه نویسی و نرم افزار Scratch/Scratch jr.

اجرای آموزش از راه دور "برنامه نویسی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور دیجیتال: کدنویسی در مقطع ابتدایی".

سازماندهی تبادلات و جلسات بسته به تعداد کلاس های درگیر.

برجسته سازی برنامه های انجام شده توسط کلاس ها.

ارزیابی

شاخص های زیر به گروه دپارتمان ERUN امکان ارزیابی این پروژه را می دهد:

تعداد کلاس ها و مدارس درگیر در پروژه،

ارزیابی کیفی کار انجام شده: تعداد چالش های تکمیل شده آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور در سطوح مختلف، اینکه کدام مرحله از سطح توسط کلاس تأیید می شود، پیچیدگی نوشتن برنامه (الگوریتم، حلقه و غیره).

ارزیابی پروژه در هر کلاس شرکت‌کننده بر اساس Scratch junior software training مهارت‌های ریاضی و مهارت‌های علمی و فناوری کار شده بر اساس سطح کلاس انجام می‌شود.

در یک پروژه مشترک که شامل مقدمه ای بر برنامه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور نویسی با استفاده از نرم افزار است، معلمان دوره 2 و سیکل 3 را در بخش گرد هم بیاورید.

با شرکت در یک چالش، روشی جذاب برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان به آنها پیشنهاد دهید.

نرم افزار زبان برنامه نویسی Scratch را معرفی کنید.

از طریق این پروژه به کودکان فرصت دهید تا به طور فعال آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور رویکرد علمی را اجرا کنند.

چه حالتی از عملکرد؟

هر معلم آزاد خواهد بود که چالش را در کلاس خود با توجه به روش هایی که تعریف کرده است مطابق با نیازهای دانش آموزان خود و ابزارهای فنی موجود سازماندهی کند.

آئین نامه

ماده 1: گروه دپارتمان ERUN یک چالش برنامه نویسی را در 3 سطح با استفاده از Scratch یا Junior Scratch برگزار می کند. هدف از این کار، متحد کردن تیم های مدرسه و/یا کالج ح آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ول یک پروژه مشترک مربوط به توسعه زبان برنامه نویسی و اجرای آن در کلاس است.

ماده 2: تیم های معلمان آزادی کامل دارند تا اجرای چالش را به دلخواه خود سازماندهی کنند.

ماده 3: کلاس ها در چالش ثبت نام می کنند و با در نظر گرفتن مهارت دانش آموزان و پیشروی چالش سعی می کنند تا حد امکان پیش بروند.

ماده 4: هر کلاس ثبت نام شده باید قبل از دوشنبه 25 مه 2020 یک برنامه واحد را از طریق ایمیل به ERUN در منطقه خود ارسال کند.

سازمان، تقویم

سپتامبر / اکتبر: اطلاعات برای معلمان، ثبت نام کلاس آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور قبل از جمعه 5 اکتبر 2019، توزیع پوستر چالش برای راه اندازی آن در کلاس ها.

برای ثبت نام کلیک کنید

نوامبر تا آوریل: تکمیل چالش در کلاس ها. جلساتی بین معلمان برای بحث های احتمالی در مورد انتخاب دنباله های کدگذاری تشکیل خواهد شد.

برای دوشنبه 25 مه 2020: فایل .sb2 (Scratch) یا .mp4 (ویدئوی Scratch jr) را از هر کلاس به منطقه ERUN بازگردانید.

اوایل ژوئن 2020: ارسال آنلاین برنامه های انجام شد آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ه توسط کلاس ها در وب سایت TICE دپارتمان و ارسال گواهی موفقیت در چالش به کلاس ها.

چه اقداماتی در حوزه های انتخابیه امکان پذیر است؟

اجرای آموزش سوارکاری برای یادگیری زبان برنامه نویسی و نرم افزار Scratch/Scratch jr.

اجرای آموزش از راه دور "برنامه نویسی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور دیجیتال: کدنویسی در مقطع ابتدایی".

سازماندهی تبادلات و جلسات بسته به تعداد کلاس های درگیر.

برجسته سازی برنامه های انجام شده توسط کلاس ها.

ارزیابی

شاخص های زیر به گروه دپارتمان ERUN امکان ارزیابی این پروژه را می دهد:

تعداد کلاس ها و مدارس درگیر در پروژه،

ارزیابی کیفی کار انجام شده: تعداد چالش های تکمیل شده آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور در سطوح مختلف، اینکه کدام مرحله از سطح توسط کلاس تأیید می شود، پیچیدگی نوشتن برنامه (الگوریتم، حلقه و غیره).

ارزیابی پروژه در هر کلاس شرکت‌کننده بر اساس Scratch junior software training مهارت‌های ریاضی و مهارت‌های علمی و فناوری کار شده بر اساس سطح کلاس انجام می‌شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 128
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 876
  • بازدید سال : 4972
  • بازدید کلی : 18559
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه