loading...

برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بازدید : 9
سه شنبه 24 بهمن 1402 زمان : 13:29

Scratch یک زبان برنامه نویسی دانلود برنامه اسکرچ 3 بصری است که به دانش آموزان اجازه می دهد داستان های تعاملی خود را ایجاد کنند.

بازی ها و انیمیشن ها همانطور که دانش آموزان پروژه های Scratch را طراحی می کنند، یاد می گیرند که خلاقانه فکر کنند، استدلال کنند

به طور سیستماتیک، و به طور مشترک کار ک دانلود برنامه اسکرچ 3 نند. Scratch توسط گروه Lifelong Kindergarten در MIT ایجاد شد

کامپیوتر، برای ایجاد پروژه نیازی به دسترسی به اینترنت ندارید.

دانلود Scratch

عناصر خراش

چهار عنصر اصلی اسکرچ وجود دارد: دانلود برنامه اسکرچ 3 صحنه، اسپرایت، فیلمنامه و پالت برنامه‌نویسی.

این عناصر را می توان با یک نمایشنامه مقایسه کرد.

1) صحنه - شبیه به صحنه در یک نمایشنامه. اینجا جایی است که همه چیز اتفاق خواهد افتاد. صحنه می تواند باشد

پس زمینه های مختلف (به صفحه 7 مراجعه کنید)، درست مانند یک نمایشنامه.

برنامه نويسي

جعبه رنگ نقاشی

اسکریپت

کارآموزی

جن

2

2) Sprites - بازیگران یا شخصیت های اصلی پروژ دانلود برنامه اسکرچ 3 ه هستند. Sprites برای انجام این کار برنامه ریزی شده اند

چیزی در اسکرچ

3) فیلمنامه - به بازیگران می گوید که چه چیزی بگویند یا انجام دهند. هر sprite با یک اسکریپت برنامه ریزی شده است.

4) پالت برنامه نویسی - عناصری که برای برنامه ریزی اسپرایت برای انجام یا گفتن چیزی استفاده می شوند. جن

باید برای انجام هر عملکردی که می خواهید آنها را انجام دهند برنامه ریزی شده باشد.

برنامه نویسی Sprite – کنترل، دانلود برنامه اسکرچ 3 حرکت، ظاهر و صدا

بلوک های کنترل

برنامه نویسی یک sprite همیشه با یک بلوک کنترل (دسته نارنجی/زرد از قسمت) شروع می شود

پالت برنامه نویسی). برای شروع برنامه نویسی از سه بلوک می توان استفاده کرد:

،

1) هنگامی که روی پرچم سبز کلیک می شود - پروژه با پرچم سبز در سمت راست بالا شروع می شود

گوشه دست کلیک شده است.

2) هنگامی که کلید فاصله فشار داده می شود - پروژه با فشار دادن کلید فاصله شروع می شود. سیاه

فلش کشویی نشان می دهد که می توانید دانلود برنامه اسکرچ 3 یک کلید متفاوت از نوار فاصله انتخاب کنید. و آن کلید

پروژه را آغاز خواهد کرد.

3) هنگامی که اسپرایت 1 کلیک می شود - پروژه با کلیک روی اسپرایت آغاز می شود. توجه: روی sprite کلیک کنید

صحنه، نه جن کوچک تصویر کوچک نشان داده شده در زیر صحنه.

3

بلوک کنترل را به ناحیه اسکریپت های خاکستری بکشید. بلوک بعدی مانند یک قطعه پازل به این بلوک متصل می شود.

بلوک های حرکتی

بلوک های حرکتی در دسته آبی قرار می گیرند. چندین بلوک وجود دارد که به اسپرایت اجازه حرکت می دهد.

این دسته به دانش آموزان می آموزد که نکات مثبت و منفی و سایر مفاهیم ریاضی را درک کنند.

مانند درجه

1) - اسپرایت X مرحله را حرکت می دهد. هر زمان که a وجود داشت می توانید مقدار را تغییر دهید

ناحیه سفید قابل پر شدن در یک بلوک برنامه نویسی به عنوان مثال، 10 مرحله را می توان به 25 مرحله تغییر داد.

مقادیر مثبت به جلو (به سمت راست) و مقادیر منفی به عقب (به سمت چپ) حرکت می کنند.

2) Glide__sec به x:___ y:____ - اسپرایت در X ثانیه به یک موقعیت مشخص می‌لغزد.

به یاد داشته باشید: هرچه ثانیه های بیشتر دانلود برنامه اسکرچ 3 ی استفاده کنید، سرعت حرکت اسپرایت کندتر/طولانی تر خواهد بود

مرحله. موقعیتی را روی صحنه پیدا کنید که دوست دارید اسپرایت به آن سر بخورد و سپس حرکت کند

آنجاست در بالای ناحیه اسکریپت ها، موقعیت های X و Y را خواهید یافت. از این مقادیر برای پر کردن استفاده کنید

و ناحیه Y روی بلوک سر خوردن. در صورت لزوم حتما از علامت (-) استفاده کنید.

3) به x___ y:____ بروید - این بلوک برای قرار دادن sprite در یک موقعیت خاص در هنگام پروژه استفاده می شود

شروع می شود، بنابراین شما مجبور نیستید هر بار اسپرایت را به صورت دستی بردارید و در آن موقعیت قرار دهید

شما پروژه را دوباره راه اندازی می کنید به عنوان مثال، اگر وقتی روی پرچم سبز کلیک می‌شود، اسپرایت سر بخورد

4

از محل شروع فاصله بگیرید به دانلود برنامه اسکرچ 3 جای اینکه اسپرایت را به نقطه ای که در آن قرار دارد برگردانید

در ابتدا شروع شد، می توانید آن را برای شروع در آن موقعیت برنامه ریزی کنید.

بلوک ها را نگاه کنید

بلوک های ظاهری در دسته بندی بنفش پالت برنامه نویسی قرار می گیرند. چندین بلوک وجود دارد

آنچه را که می بینید اسپرایت می گوید یا ظاهر جن را کنترل کنید.

1) به مدت 2 ثانیه "سلام" بگویید - به شما امکان می دهد تا sprite را طوری برنامه ریزی کنید که یک حباب کلمه ای ایجاد کند که "می گوید"

آنچه شما تایپ کرده اید از آنجایی که فضای سفید قابل پر شدن است، می توانید hello را حذف کرده و دیگری را تایپ کنید

پیام توجه: شما پیام sprite را می بینید، آن را نمی شنوید زیرا این بلوک در زیر است

دسته بندی به نظر می رسد

2) تغییر به لباس - اگر روی زبانه "Costumes" در کنار کلمه "Scripts" کلیک کنید، متوجه خواهید شد

که برخی از جن ها بیش از یک لباس دارند. می توانید اسپرایت را برای سوئیچ برنامه ریزی کنید

لباس اگر اسپرایت لباس دیگری ندارد، همیشه می توانید لباس خود را بسازید

روی کپی و سپس ویرایش کلیک کنید (برای اطلاعات بیشتر در مورد نقاشی یک جن به صفحه 6 مراجعه کنید).

5

بلوک های صوتی

بلوک های صوتی در دسته فوشیا قرار می گیرند و به شما امکان می دهند اسپرایت را برای تولید صدا یا برنامه ریزی کنید

کلماتی که می توانید بشنوید برای وارد کردن یا ضبط یک مورد جدید، روی تب "صداها" در کنار کلمه "Costumes" کلیک کنید

صدا. روی Sounds  Import کلیک کنید و سپس روی یکی از پوشه ها (حیوان، افکت، انسان و غیره) دوبار کلیک کنید.

انتخاب یک اسپرایت جدید

اگر نمی خواهید از Scratch Cat به عنوان اسپرایت Download the Scratch 3 program خود استفاده کنید، دو راه برای حذف آن وجود دارد: 1) بر روی

Scratch یک زبان برنامه نویسی دانلود برنامه اسکرچ 3 بصری است که به دانش آموزان اجازه می دهد داستان های تعاملی خود را ایجاد کنند.

بازی ها و انیمیشن ها همانطور که دانش آموزان پروژه های Scratch را طراحی می کنند، یاد می گیرند که خلاقانه فکر کنند، استدلال کنند

به طور سیستماتیک، و به طور مشترک کار ک دانلود برنامه اسکرچ 3 نند. Scratch توسط گروه Lifelong Kindergarten در MIT ایجاد شد

کامپیوتر، برای ایجاد پروژه نیازی به دسترسی به اینترنت ندارید.

دانلود Scratch

عناصر خراش

چهار عنصر اصلی اسکرچ وجود دارد: دانلود برنامه اسکرچ 3 صحنه، اسپرایت، فیلمنامه و پالت برنامه‌نویسی.

این عناصر را می توان با یک نمایشنامه مقایسه کرد.

1) صحنه - شبیه به صحنه در یک نمایشنامه. اینجا جایی است که همه چیز اتفاق خواهد افتاد. صحنه می تواند باشد

پس زمینه های مختلف (به صفحه 7 مراجعه کنید)، درست مانند یک نمایشنامه.

برنامه نويسي

جعبه رنگ نقاشی

اسکریپت

کارآموزی

جن

2

2) Sprites - بازیگران یا شخصیت های اصلی پروژ دانلود برنامه اسکرچ 3 ه هستند. Sprites برای انجام این کار برنامه ریزی شده اند

چیزی در اسکرچ

3) فیلمنامه - به بازیگران می گوید که چه چیزی بگویند یا انجام دهند. هر sprite با یک اسکریپت برنامه ریزی شده است.

4) پالت برنامه نویسی - عناصری که برای برنامه ریزی اسپرایت برای انجام یا گفتن چیزی استفاده می شوند. جن

باید برای انجام هر عملکردی که می خواهید آنها را انجام دهند برنامه ریزی شده باشد.

برنامه نویسی Sprite – کنترل، دانلود برنامه اسکرچ 3 حرکت، ظاهر و صدا

بلوک های کنترل

برنامه نویسی یک sprite همیشه با یک بلوک کنترل (دسته نارنجی/زرد از قسمت) شروع می شود

پالت برنامه نویسی). برای شروع برنامه نویسی از سه بلوک می توان استفاده کرد:

،

1) هنگامی که روی پرچم سبز کلیک می شود - پروژه با پرچم سبز در سمت راست بالا شروع می شود

گوشه دست کلیک شده است.

2) هنگامی که کلید فاصله فشار داده می شود - پروژه با فشار دادن کلید فاصله شروع می شود. سیاه

فلش کشویی نشان می دهد که می توانید دانلود برنامه اسکرچ 3 یک کلید متفاوت از نوار فاصله انتخاب کنید. و آن کلید

پروژه را آغاز خواهد کرد.

3) هنگامی که اسپرایت 1 کلیک می شود - پروژه با کلیک روی اسپرایت آغاز می شود. توجه: روی sprite کلیک کنید

صحنه، نه جن کوچک تصویر کوچک نشان داده شده در زیر صحنه.

3

بلوک کنترل را به ناحیه اسکریپت های خاکستری بکشید. بلوک بعدی مانند یک قطعه پازل به این بلوک متصل می شود.

بلوک های حرکتی

بلوک های حرکتی در دسته آبی قرار می گیرند. چندین بلوک وجود دارد که به اسپرایت اجازه حرکت می دهد.

این دسته به دانش آموزان می آموزد که نکات مثبت و منفی و سایر مفاهیم ریاضی را درک کنند.

مانند درجه

1) - اسپرایت X مرحله را حرکت می دهد. هر زمان که a وجود داشت می توانید مقدار را تغییر دهید

ناحیه سفید قابل پر شدن در یک بلوک برنامه نویسی به عنوان مثال، 10 مرحله را می توان به 25 مرحله تغییر داد.

مقادیر مثبت به جلو (به سمت راست) و مقادیر منفی به عقب (به سمت چپ) حرکت می کنند.

2) Glide__sec به x:___ y:____ - اسپرایت در X ثانیه به یک موقعیت مشخص می‌لغزد.

به یاد داشته باشید: هرچه ثانیه های بیشتر دانلود برنامه اسکرچ 3 ی استفاده کنید، سرعت حرکت اسپرایت کندتر/طولانی تر خواهد بود

مرحله. موقعیتی را روی صحنه پیدا کنید که دوست دارید اسپرایت به آن سر بخورد و سپس حرکت کند

آنجاست در بالای ناحیه اسکریپت ها، موقعیت های X و Y را خواهید یافت. از این مقادیر برای پر کردن استفاده کنید

و ناحیه Y روی بلوک سر خوردن. در صورت لزوم حتما از علامت (-) استفاده کنید.

3) به x___ y:____ بروید - این بلوک برای قرار دادن sprite در یک موقعیت خاص در هنگام پروژه استفاده می شود

شروع می شود، بنابراین شما مجبور نیستید هر بار اسپرایت را به صورت دستی بردارید و در آن موقعیت قرار دهید

شما پروژه را دوباره راه اندازی می کنید به عنوان مثال، اگر وقتی روی پرچم سبز کلیک می‌شود، اسپرایت سر بخورد

4

از محل شروع فاصله بگیرید به دانلود برنامه اسکرچ 3 جای اینکه اسپرایت را به نقطه ای که در آن قرار دارد برگردانید

در ابتدا شروع شد، می توانید آن را برای شروع در آن موقعیت برنامه ریزی کنید.

بلوک ها را نگاه کنید

بلوک های ظاهری در دسته بندی بنفش پالت برنامه نویسی قرار می گیرند. چندین بلوک وجود دارد

آنچه را که می بینید اسپرایت می گوید یا ظاهر جن را کنترل کنید.

1) به مدت 2 ثانیه "سلام" بگویید - به شما امکان می دهد تا sprite را طوری برنامه ریزی کنید که یک حباب کلمه ای ایجاد کند که "می گوید"

آنچه شما تایپ کرده اید از آنجایی که فضای سفید قابل پر شدن است، می توانید hello را حذف کرده و دیگری را تایپ کنید

پیام توجه: شما پیام sprite را می بینید، آن را نمی شنوید زیرا این بلوک در زیر است

دسته بندی به نظر می رسد

2) تغییر به لباس - اگر روی زبانه "Costumes" در کنار کلمه "Scripts" کلیک کنید، متوجه خواهید شد

که برخی از جن ها بیش از یک لباس دارند. می توانید اسپرایت را برای سوئیچ برنامه ریزی کنید

لباس اگر اسپرایت لباس دیگری ندارد، همیشه می توانید لباس خود را بسازید

روی کپی و سپس ویرایش کلیک کنید (برای اطلاعات بیشتر در مورد نقاشی یک جن به صفحه 6 مراجعه کنید).

5

بلوک های صوتی

بلوک های صوتی در دسته فوشیا قرار می گیرند و به شما امکان می دهند اسپرایت را برای تولید صدا یا برنامه ریزی کنید

کلماتی که می توانید بشنوید برای وارد کردن یا ضبط یک مورد جدید، روی تب "صداها" در کنار کلمه "Costumes" کلیک کنید

صدا. روی Sounds  Import کلیک کنید و سپس روی یکی از پوشه ها (حیوان، افکت، انسان و غیره) دوبار کلیک کنید.

انتخاب یک اسپرایت جدید

اگر نمی خواهید از Scratch Cat به عنوان اسپرایت Download the Scratch 3 program خود استفاده کنید، دو راه برای حذف آن وجود دارد: 1) بر روی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 15
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 477
  • بازدید ماه : 92
  • بازدید سال : 4188
  • بازدید کلی : 17775
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه